Stanie na podwinietych palcach.. hmm jak narazie to nie zabardzo za tym przepadam. Musze opracowac jakas metode na to. Cwiczenie nie jest przyjemne zwlaszcza jak trzeba przejsc tak cale kolko reka podtrzymujac sie ziemi, prawie kleczac. Caly ciezar ciala jest na rece a palce strasznie bola.
Związek z tańcem: instruktor fitness
Wiek: 34 Posty: 1116 Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob Gru 31, 2005 8:31 pm
Kasia :)) napisał/a:
nawet jesli w ogole nie masz podbicia to mozesz pieknie tanczyc na pointach ;)
No tu bym polemizowała. Jeśli ktos ma niskie podbicie, lub co gorsza nie ma go wcale, może mieć bardzo łądny wyraz czym zatuszuje swoje braki w stopach. Bo jeśli by nagrać same stopy to nie wygląda to imponująco. Nie będę ukrywać, że jeśli nie stoi się na całych czubkach, co zdarza się nie tylko osobom o niskim podbiciu, ale także w tym np. o niezbyt wyrobionych pointach, wtedy nie wygląda to zbyt efektyownie. Ale to można nadrobić, właśnie np. góra.
_________________ denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Kiedyś tancerka teraz instruktor fitness: w tym też można się spełniać :)
Czy stanie na podbiciu jest obowiązkowym ćwiczeniem?? bo ja zawsze robiłam to we własnym zakresie. Od chodzenia na podwiniętych palcach zrobiły mi się takie jakby rany - mam nadzieje ze to nic poważnego... Bo ja wogole nie czuje bólu przy tym ćwiczeniu, a potem jak sciągam baletki to palce wyglądają tragicznie...
Związek z tańcem: tancerz
Posty: 2382 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Sty 01, 2006 5:35 pm
nie, nie obowiązkowe, a to, że zrobiły Ci sie rany to nic wielkiego. Zalep sobie i tyle:) najlepiej wogole miej zalepione te miejsca, gdzie masz te rany zanim bedziesz stawac na podbiciu
_________________ You can take the Dancer out of the Dance, but you can't take the Dance out of the Dancer
Ja też tak kiedyś robiłam ale strasznie mnie potem bolała wewnętrzna strona stopy - tak jakby był tam jakiś drut to nie był dobry pomysł... dla mnie zbyt radykalny
Związek z tańcem: uczennica
Wiek: 33 Posty: 1073 Skąd: z łąki
Wysłany: Sro Sty 04, 2006 12:25 pm
"Najbardziej dogodna do point jest noga z równymi, jak gdyby "obrąbanymi" palcami, z niewysokim podbiciem i mocną kostką. Noga zaś, którą uważamy za piękną, z wysokim podbiciem, dobrze ściągnięta i cienka w kostce, z prawidłowo zgrupowanymi palcami utrudnia ruchy na pointach, szczególnie takie, jak skoki na pointach, które obecnie są powszechnie stosowane. Jeżeli na takiej nodsze jest utrudnione stawanie na wszystkich palcach zgodnie z regułami tańca, to jednak można temu zaradzić, starannie powiększając wykręcenie nogi i szukając oparcia, o ile można, na wszystkich palcach, nie opierając całego ciężaru ciała na wielkim palcu."
Tak pisała Waganowa. A ja jej wierzę
_________________ wild thing,
you make my heart sing,
you make everything groovy,
wild thing!!!
Związek z tańcem: tancerz
Wiek: 37 Posty: 320 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Sty 04, 2006 8:11 pm
z tego co wiem Waganova napisała jedna książkę, więc cytat pewnie pochodzi z 'zasad tańca klasycznego". ale niech makova potwierdzi Ja nie mam wersji polskiej, więc nie mogę sprawdzic...
_________________ The dance says what words cannot
jezeli chodzi o stawanie na podwinietych palcach to sobie sprobowalam delikatnie trzymajac sie parapetu (heh nie mam zamiaru sobie niczego pozrywac, w koncy nigdy nie "meczylam" stop na pointach itp) i musze powiedzec ze no naciaga sie fajnie ale nie wyobrazam sobie tak tuptac czy nawet stac bez podporki.. no ale cwiczenia robia swoje wiec moze za pare lat i ja bym mogla sobie potuptac
heh no i ćwiczenia zrobiły swoje co prawda jeszcze nie tuptam ale stoje bez "trzymanki" w zwiazku z takim stawaniem na podwinietych palcach nasunelo mi sie pytanie. zauwazylam u siebie ze gorzej naciagnieta mam lewa stope. czy wy tez zauwazacie roznice miedzy naciagieciem (chyba tak to nazwac, nie?) jednej i drugiej stopy? czy moze cwiczac na piontach stopy wam sie naciagaja rownomiernie?
_________________ Mater Mater Inferorum, Mater Mater Sospirorum, Mater Mater Lapidarum, Mater Mater Tenebrarum...
Ja też mam lepsze podbicie w jednej stopie (a mianowicie w prawej) i nie wiem z czego to wynika. Z kolei jak mam utrzymać równowagę na pointach (np. passe, arabesque), to łatwiej mi to wychodzi na lewej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach