www.balet.pl
forum miłośników tańca

Życie baletomana - Spektakle w Poznaniu

sisi - Sro Maj 31, 2006 6:31 pm
Temat postu: Spektakle w Poznaniu
http://www.tutej.pl/cms.php?i=12184
carewna - Pią Cze 02, 2006 10:48 pm

Co do spektakli w Poznaniu to dowiedzialam sie ze 26 czerwca w Browarach bedzie pozegnalny spektakl P.Pawła Mikołajczyka , a bilety zdobyc bardzo łatwo trzeba dać sobie zrobic zdjecie a w nagrode dostajesz bilet .Ja mam zamiar sie wybrac,a wy?
Nefretete - Pią Cze 02, 2006 11:25 pm

ooo, w sumie to bym sie wybrała, zwłaszcza że ostatnio często na niego wpadam. a są już jakieś szczegóły w internecie czy gdzies?
carewna - Sob Cze 03, 2006 9:44 am

Co do szczegolow to nic nie wiem , mysle ze w Browarze mozna sie dowiedziec
Ja sie dowiedzialam od Mikolaja(P.M.) a ze arytsci najczesciej nie maja finansow na reklame wiec pisze tu

Nefretete - Nie Cze 04, 2006 6:43 pm

szczegóły w sumie znalazłam na stronie http://www.kulczykfoundation.pl/
nie bardzo tylko rozumiem, o co chodzi z tym zdjęciem...? Czy chodzi o to, żeby każdy przyniósł jakiekolwiek swoje zdjęcie i oddał je w zamian za wstep na wieczór pożegnalny?

carewna - Nie Cze 04, 2006 10:58 pm

Nie chodzi o to ze idac do biura w Browarze zrobia Nam zdjecie
Nefretete - Nie Cze 04, 2006 11:03 pm

ale przed samym wejsciem na spektakl, tak? czy dużo wcześniej?
carewna - Nie Cze 04, 2006 11:46 pm

mozna isc nawet jutro , ja sie wybieram w tym tygodniu :wink:
Nefretete - Pon Cze 05, 2006 1:36 am

przepraszam za tę ilość pytań, ale wolę się dokładnie dowiedzieć. A przed samym spektaklem mozna? bo jakoś mi browar nie po drodze. No i w którym dokładnie miejscu te fotki sie robi?
carewna - Wto Cze 06, 2006 7:58 am

Sama az tak dokladnie nie wiem ale bede tam prawdopodobnie w srode i napisze dokladniejPozdrawiam
carewna - Czw Cze 08, 2006 3:42 pm

Juz wszystko wiem i udalo mi sie zdobyc bilet :)
wiec najlepiej udac sie w nastepnym tygodniu(bo teraz mieli jakis problem z biletami)tak jak sie idzie do Slodowni czy iano Bar tylko drzwi po drugiej stronie , winda na 4 pietro (tam jest biuro) na miejscu robia zdjecie a w nagrode bilet

Scarpia - Czw Cze 29, 2006 9:33 pm
Temat postu: Stary Browar-Nowy Taniec Malta 2006
Program Stary Browar- Nowy Taniec na Malcie, Poznań
30. 06 g. 18.00 towarzystwo gimnastyczne (Polska) Obcojęzyczność
01.07 g. 18.00 SOLO Projekt (Polska)
g. 22.00 Teatr Bretoncaffe (Polska) Slam.in
02.07 g. 21.00 Cie. Willi Dorner (Austria) 404
03.07 g. 21.00 New Art Club (UK) Electric tales
04.07 g. 19.00 anoukvandijk dc (Holandia) Heads
05.07 g.21.00 Xavier Le Roy (Francja/Niemcy) Product of Circumstances
06.07 g. 21.00 Simone Aughterlony (Szwajcaria) Performers on Trial
08.07 g.22.00 Boris Charmatz/Ass. Edna (Francja) Aatt...enen…tionon (tylko dla dorosłych)

30.06-02.07 g.12.00 wykłady w ramach TANIEC.DOC – Don McDonagh (USA)

Szczegóły www.kulczykfoundation.pl

Ktoś sie może wybiera? :roll: Brzmi wysoce interesujaco.

raisa - Czw Cze 29, 2006 9:53 pm

Dziękujemy Scaprio za informacje. Może ja namówie rodziców. Ale chyba na to towarzystwo gimnasyczne. Zobzaczę jak to wygląda i mozę na resztę też przyjdę.
Nefretete - Czw Cze 29, 2006 11:24 pm

raiso, nie gniewaj się, ale wydaje mi się, ze spektakle prezentowane w Browarze w ramach festiwalu Malta, nie są przeznaczone dla młodego widza. i nie chodzi tu bynajmniej o prezentowane w nich treści (choć o nie również). po prostu, zeby móc ustosunkować się do pewnych rzeczy trzeba mieć pewną dojrzałość i doświadczenie. a i taniec w tych spektaklach z baletem ma niewiele wspólnego.
carewna - Czw Cze 29, 2006 11:32 pm

Zgadzam sie z Toba Nefretete calkowicie
Joanna - Czw Cze 29, 2006 11:33 pm

Zazroszczę wam Xaviera LeRoya! (jestem jego fanką od czasu obejrzenia 'self-unfinished' :twisted: ). Proszę o relacje z jego spektaklu ;)

Mówi mi również coś nazwisko Anouk von Dijk - aż sprawdzę, z czym mi się może kojarzyć.

Nefretete - Czw Cze 29, 2006 11:52 pm

Joanno, skoro polecasz Xaviera, to chyba się wybiorę, o ile zdobędę jeszcze bilet. Bo póki co wybieram się do Browaru tylko na Solo projekt (choreografie Anity Wach, Janusza Orlika, Leszka Bzdyla i Wojtka Mochnieja).

Widziałam kiedys jakiś spektakl anoukvandijk - niezły był, choć nie powalał.

Dodam tylko, ze w ramach TAŃCA na Malcie, możemy obejrzeć nie tylko spektakle w browarze.

Już jutro Compagnie THOR /Belgia/ "Orient" - podobno rewelacja i o ile się nie mylę, zaprezentują sie również podczas konferencji w Bytomiu.

Ponadto Heddy Maalem "Blacka spring" - czarnoskórzy tancerze, którzy zimą prezentowali swoją wersję "Święta wiosny". SPEKTAKL DARMOWY!!!

4 spektakle PTT - w tym jedna premiera poznańska i jedna polska.

sisi - Czw Lip 13, 2006 11:26 pm

niestety w tym roku nie było mi dane być w poznaniu na te wszystkie spektakle ale jako patriotka lokalna polecam niemal wszystko co się dzieje w browarze. zresztą, czy xaviera lub willego treba reklamować?

poza tym przypomnę raz jeszcze ze wykłady z cyklu taniec.doc odbywają się co miesiąc! zawsze wychodzę stamtąd z torbą pełną notatek ;)

do zobaczenia we wrześniu :)

Paula - Pią Lip 14, 2006 9:20 am

http://www.balet.pl/forum...opic.php?t=2827 Tutaj rozmawiamy o sezonach baletowych w różnych miastach i jak na razie z tego wynika że o Poznaniu nic na razie nie wiadomo.
sisi - Pią Lip 14, 2006 5:31 pm

ah faktycznie dzięki Paula :) nawet administrator czasem nie wszystko doczyta ;)
Scarpia - Sob Lip 29, 2006 9:39 pm

No tak - wiadomosci baletowe co do nastepnego sezonu kochanego TW Poznań są właściwie zerowe. :( O ile wiem, zespół baletowy ostatni raz oficjalnie wystąpił na Lądeckim Lecie Baletowym (1/2 lipca 2006), gdzie przedstawił jednego dnia "Zorbę" (z gościnnym udziałem W.Mazepczyka )a drugiego galę, w skład której weszły fragmenty "Jeziora..","Medei","Dziadka","Hrabiego..." i inne. Być może jakąś zapowiedzią przyszłego sezonu były rzeczy które widziałem po raz pierwszy: Impresję do muzyki Rossiniego, tańczyła N.Trafankowska (ona to umie chwycić mnie za serce tańcem, a niech mnie... :D ), B.Wrzosek i D.Muśko zachwycająco dobrze wytańczyli "Powracające fale" do muzyki Karłowicza (tak się na nich zapatrzyłem, że nawet nie pstryknąłem komórką ani jednej fotki). K.Wiśniewska w czerwieni zgrabnie wytańczyła wariację Carmen. Poza tym na pewno masę artystów weźmie udział w majacej miejsce w sierpniu gigantycznej premierze w Poznaniu opery Watersa "Ca Ira", gdzie jest masę zajęcia także dla tancerzy. A z czysto baletowego repertuaru krążą niesprawdzone pogłoski że być może będziemy mogli cieszyć się widokiem "Snu Nocy Letniej". Oby tak! :wink:
sisi - Sob Lip 29, 2006 10:14 pm

"Sen nocy letniej"? to by było wspaniale :) coś jednocześnie klasycznego i niecodziennego zarazem :) Poza tym miło by było zobaczyć w naszym repertuarze jakieś miniatury, tak jak "Nokturn i Tarantella" na przykład. Dobry wstęp do każdej gali. Poza tym takie maleństwa łatwo przygotować, są tanie ze względu na oszczędność dekoracji i łatwe do zastąpienia jeśli któryś z tancerzy ma kontuzję. Aczkolwiek wiadomo ze nic nie zastąpi dużego spektaklu :)

coś, co by mi się marzyło przy naszej operze, to jakieś zajęcia/spotkania baletowe, po częsci teoretyczne, po części praktyczne. na pewno znalazłoby się trochę chętnych, bo niestety jak wiadomo nie ma w poznaniu duzo możliwosci dla dorosłych baletomaniaków. opera ma do tego warunki (chociażby podłoga baletowa i drązki na 3 piętrze!) a o kadrze nie trzeba wspominać. no cóż, narazie pozostają tylko marzenia... chociaż moze kiedyś ;)

Scarpia - Nie Lip 30, 2006 11:17 pm

Uważam, że to bardzo uroczy pomysł :D :mrgreen: A jeśli nam odmówią tej przyjemności... to po przeniesieniu się do krainy niebiańskiego baletu obiecuję, że bedę powracał jako duch na 3 piętro i straszył baletnice i kadrę pedagogiczną :lol: :wink: :wink: :wink:
Nefretete - Sro Paź 04, 2006 10:31 pm

Inauguracja sezonu tańca w Starym Browarze:
FLOW- spektakl tańca współczesnego inspirowany dramatem S. Becketta "Czekając na Godota" .
PREMIERA - STARY BROWAR (Studio Słodownia +3)
21 i 22 października 2006 g.19.00
więcej informacji: www.kulczykfoundation.pl

Nefretete - Sob Paź 21, 2006 9:47 pm

Byłam dziś na tym spektaklu.
Inspiracją do jego powstania jest "Czekając na Godota" S. Becketta. To nie jest typowy taniec, choc ruch jest tu nadrzędnym środkiem (ale nie jedynym). Podbał mi się pomysł i to jak scenografia (w tym przypadku nietypowa podłoga i to co na niej, ale też inne elementy) wpływa na jakość i rodzaj ruchu. Brawo dla tancerzy za odwagę. Minusem były proporcje. Pomysł fajny, ale w pewnym monecie stał się o prostu nużący.

Flow w Starym Browarze w Poznaniu jeszcze jutro o 19.00.

Kolejne odsłony Flow 25 i 26 października w Warszawie (Teatr Nowa Praga - Fabryka Trzciny).

Natomiast nastepny spektakl z cyklu Stary Browar - Nowy Taniec już za tydzień, 28 października o 19.00. Tym razem będzie to duet Skene w choreografii Etienne Guilloteau (absolwent brukselskiej PARTS).

majka m - Nie Paź 22, 2006 11:11 am

Flow-rewelacyjna scenografia i kostiumy, brawa dla tancerzy za poswiecenie-od samego patrzenia wszystko mnie bolalo, spektakl skupil mocno moja uwage, ale nie rzucil na kolana, to bylo bardzo ciekawe-to jest dobre slowo, hmm... chcialoby sie troche wiecej
majka m - Czw Sty 18, 2007 12:40 pm

Jak sie podobał Grek Zorba w TW?Maksim Wojtiul boski, to jest wspaniale, jak ktos sie usmiecha podczas tanca, jak widac, ze sprawia mu to przyjemnosc, trudno bylo oderwac od niego wzrok, Boże jak on skacze!!! Marta Fiedler czarujaca, strasznie przypominala mi Agnieszke Wolna. brawa dla calego baletu, zreszta owacje publicznosci mowily same za siebie, czy ktos wie dlaczego nie tanczyl zapowiadamy Slawomir Wozniak?
Nefretete - Czw Sty 18, 2007 4:13 pm

To był taki spektakl w poznanskiej operze? Nic nie wiedziałam :( coś mamy słaby system informowania na forum ;)
Kasia G - Czw Sty 18, 2007 4:22 pm

własnie też sie z forum dowiedziałam-rozumiem ze MW wystapił jako nagłe zastepstwo za SW bo gdybym wiedziała to bym chyba do Poznania pojechała zobaczyć ja to tanczy - bo w warszawie nadal nie ma Zorby, tylko na Sylwestra był kawaleczek włączony do gali sylwestrowej. No, Maks to tam skacze jak drugi Małysz ;) zazdroszczę !!!
carewna - Czw Sty 18, 2007 5:39 pm

Hm SW z tego co wiem przebywa za granica.
Nefretete - Pią Sty 19, 2007 2:53 pm

"Grek Zorba" w poznańskiej operze dopiero w marcu (10 III). Poza tym, co ciekawe, w marcu z gościnnym spektaklem wystąpi Kielecki Teatr Tańca - "Pasja" 31 marca o godz. 18.00 i 20.30.
Scarpia - Sob Sty 20, 2007 12:33 pm

Hmmm… :? jestem odmiennego zdania. Uważam że Maksim Wojtul bynajmniej nie wyszedł w Poznaniu znacznie poza przeciętny występ (17-01-2007 g.19:00). A spodziewałem się fajerwerków, bo to przecież solista Opery Narodowej. A już na pewno nie skakał tak cudownie w 1 części. Zresztą to nie tylko moje zdanie. Przypominam, że do przerwy nie było ani jednej salwy braw dla niego. Kompletnie cicha widownia. Lepsze wrażenie zrobił na mnie w 2 części (od sceny 11:Powrót Zorby), choć podczas maneges wyraźnie nasza scena była dla niego za mała i bałem się czy nie wykopie poza scenę nasze kochane poznańskie corps de ballet czego już w ogóle bym mu nie wybaczył! :twisted: Możliwości więc p.Maksim niewątpliwie ma, więc może po prostu moje "obcięte" wrażenie wynika z tego, że trzeba mu częściej przyjeżdżać do Poznania aby się przyzwyczaił do jedynie słusznej i poprawnej wielkości poznańskiej sceny operowej. :wink: Na jego niewątpliwy plus zaliczam to, że wypadł dla mnie bardzo poprawnie dramatycznie, jest przekonujący w roli Johna i robi bardzo dobre wrażenie.
Tym razem znacznie lepiej moim zdaniem od solisty ON wypadł Andrzej Płatek. Był wyjątkowo sprężysty, przestrzenny w ruchu i czytelny dramatycznie. Brawa.
Bardzo dużą przyjemność sprawił mi widok p.Marty Fiedler. :) Nic dodać nic ująć. Fantastyczne wrażenie robiła na mnie jej lekkość a przede wszystkim płynność ruchu dłoni w nadgarstkach, co stanowi dla mnie ignoranta-zapaleńca baletowego modelowy przykład jak znakomicie można opanować sztukę przedłużania ruchu ręki. Mniam! Wróć kobieto do rodzinnego Teatru, to nie opuszczę żadnego Greka Zorby! :wink:
majka m: Agnieszki Wolnej z Martą Fiedler raczej bym nie porównywał, bowiem są to 2 kompletnie inne osobowości baletowe, każda z nich ma inną unikalną jakość występów i te bardzo widoczne różnice można lubić albo i nie. Co kto woli.

Kasia G - Sob Sty 20, 2007 4:10 pm

ze stwony "warszawskiej" dodam tylko ze:
Maksim Wojtiul jest PIERWSZYM solistą TW-ON a nie solistą
jesli wypadł dobrze od strony dramatycznej to jestem pod wrażeniem bo zwykle bywa odwrotnie
KAZDA scena jest dla niego za mała, o ile nie ma okazji bardzo dobrze "otanczyć" danej choreografii
Całego Greka Zorbę Maksim na scenie tańczył jakieś 6-7 lat temu więc szczęka mi opadła na wieść ze zastąpił SW w Poznaniu, dlatego z góry i z dołu wybaczam mu "zaocznie" wszelkie niedociągniecia.

Eh, fajnie tam macie - warszawskich tancerzy w Greku Zorbie.... (zazdrosc mnie zżera :twisted: )

majka m - Sob Sty 20, 2007 8:57 pm

drogi Scarpio nawiasem mowiac czekalam az sie wypowiesz w sprawie, poniewaz chyba Cie zidentyfikowalam, mam taka mocna intuicje
Scarpia - Nie Sty 21, 2007 1:38 am

Kasia G napisał/a:
Maksim Wojtiul jest PIERWSZYM solistą TW-ON a nie solistą(...)

Ups! Przepraszam za to formalne "faux pas" i dziękuję za zwrócenie uwagi.

majka m napisał/a:
chyba Cie zidentyfikowalam(...)

:wink: gratuluję :wink:

carewna - Pon Sty 22, 2007 7:42 am

A ja chce zobaczyc Agnieszke Wolna jako Marine, bo jednak czegos mi brakowalo w ostatnim wykonaniu "Zorby"
Scarpia - Wto Sty 23, 2007 6:45 pm

Hmmm... A nie uważasz, Carewna, że taka Marina w wykonaniu Agnieszki Wolnej byłaby z punktu widzenia widza zbyt "ułożona", za delikatna i że tak powiem wiosenna jak mgiełka o poranku? Jak dla mnie Grecja i w ogóle "Grek Zorba" to raczej opowieść o temperamencie i koniecznościach wynikających z życia w surowych prawach pewnej społeczności (no chyba że znowu choreograf ma jakąś inną, odrealnioną wizję). Potrzeba tu moim zdaniem raczej solistki ostrzejszego rysu! Jeśli mówimy o "rodzimych" solistkach TW Poznań to są dwie dziewczyny które mogłyby moim zdaniem to zatańczyć. :wink:

A Agnieszke Wolną o tak.... zobaczyłbym bardzo chętnie w "Córce źle strzeżonej"

Pozdrawiam! :)

carewna - Wto Sty 23, 2007 9:42 pm

Cóż może i masz racje dla tego chciałabym zobaczyć Agnieszkę, co zrobiła by z tą postacią
Nefretete - Sro Sty 24, 2007 12:10 am

Scarpia napisał/a:
Jeśli mówimy o "rodzimych" solistkach TW Poznań to są dwie dziewczyny które mogłyby moim zdaniem to zatańczyć. :wink:


a kto konkretnie? :)

Scarpia - Sro Sty 24, 2007 10:49 am

(...) :!: BTW: No a jak tam Nefretete wypadł Twój ulubiony „Naszyjnik gołębicy” PTT w TW (23.01.2007)? Mi niestety nie było dane zobaczyć :(
Nefretete - Sro Sty 24, 2007 12:23 pm

Pięknie uzasadniłeś swoje typy :)

Scarpia napisał/a:

:!: BTW: No a jak tam Nefretete wypadł Twój ulubiony „Naszyjnik gołębicy” PTT w TW (23.01.2007)? Mi niestety nie było dane zobaczyć :(


A wczorajszy wieczór moim zdaniem bardzo udany, dobrze zatańczony, Naszyjnika dawno nie oglądałam, a zwłaszcza na deskach Opery, więc tym bardziej byłam usatysfakcjonowana. Nadal pozostaje moim nr 1 :) Choć Barocco wczoraj też niczego sobie, nie zabrakło koniecznej precyzji i skupienia, a i elementy scenografii dobrze zadziałały :) Tylko w Już się zmierzcha zauważyłam jakieś minimalne zmiany w zakończeniu, które średnio mi sie podobały. W ogóle ta część wieczoru nie miała dla mnie wczoraj takiego klimatu jak zazwyczaj.

majka m - Sro Sty 24, 2007 3:16 pm

Ja widzialam Naszyjnik wczoraj pierwszy raz, rewelacja, ale musze to powiedziec:muzyka, muzyka, muzyka! niesamowita, Barocco bezbledne, hmm.. to bardzo wazne, aby tancerze mieli szanse pokazac . co naprawde potrafia, ja osobiscie lubie czuc respekt
Nefretete - Sro Sty 24, 2007 4:54 pm

Tak, muzyka w Naszyjniku jest świetna (i uzależnia ;) ) Zresztą podyktowana osobistymi doświadczeniami choreografa. A w Barocco rzeczywiscie tancerze mają szanse pokazać swoje umiejętnosci. Ruch zadany w tym spektaklu wymaga niezwykłej plastyczności i miekkości, a przy okazji precyzji.
majka m - Czw Sty 25, 2007 1:46 pm

Przypadki Pana von K.-wczoraj wTW powiało wielka sztuką, zrozumialam na czym polega geniusz p. Ewy Wycichowskiej, niesamowita dramaturia, idealnie wyważona, Krzysztof Raczkowski bardzo wiarygodny, poza tym zespól ptt pokazal umiejetnosci aktorskie: brawa Agnieszka Błacha i oczywiście Iwona Pasińska!! w kwestii prezentacji emocji na scenie jeszcze nic nigdy nie zrobilo na mnie w teatrze takiego wrażenia, jak scena Krzysztof Raczkowski i Karolina Kraczkowska... Karolina jest z kazdym spektaklem coraz lepsza, zachwyca. mysle, ze Przypadki.. to spektakl, ktory albo sie pokocha, albo zupelnie nie odczuje; ja dalam sie wczoraj zaczarowac
Scarpia - Sro Lut 21, 2007 5:50 pm

XX
Nefretete - Czw Lut 22, 2007 8:58 pm

Scarpia napisał/a:

• czwartek, 22 marca, godz.19:00, Compagnie Ariadone z Bordeaux, Francja, HARU NO SAITEN. ŚWIĘTO WIOSNY


bardzo jestem ciekawa tej pozycji w repertuarze na marzec.

Nefretete - Wto Lut 27, 2007 9:25 pm

W marcu dla miłośników tańca w Starym Browarze:

Wykład - dyskusja

20.03 g.19.00 taniec.doc – Co z tym tańcem?
Jak deklaruje organizatorka: Zapraszam na wykład wprowadzający w temat bieżącej sytuacji tańca współczesnego w Polsce. Będzie to wprowadzenie do jego historii i próba krytycznego (od strony artystycznej) spojrzenia na jego stan obecny. Będzie to też doskonała okazja by oficjalnie otworzyć nową linie programową w ramach programu Stary Browar Nowy Taniec – serię CO Z TYM TAŃCEM?- w której będziemy prezentować polskich artystów, (często tych nigdy wcześniej nie występujących w Poznaniu), i tym samym rysować aktualną polską taneczną mapę i w odpowiednim kontekście dyskutować nad kondycją – i przyszłością - tańca w Polsce.

Spektakl
22.03 g. 19.00 KONCENTRAT 2moreless
Reżyseria:
Anka Jankowska, Rafał Dziemidok

Wykonanie:
Anka Jankowska, Rafał Dziemidok

Projekt oświetlenia:
Ewa Garniec

Muzyka:
Michał Zybert, Marek Kałuszka, Piotr Staniszewski

Kasia G - Wto Lut 27, 2007 9:42 pm

Nefretete napisał/a:
W marcu dla miłośników tańca w Starym Browarze:

Wykład - dyskusja

20.03 g.19.00 taniec.doc – Co z tym tańcem?
Jak deklaruje organizatorka: [i]Zapraszam na wykład wprowadzający w temat bieżącej sytuacji tańca współczesnego w Polsce. Będzie to wprowadzenie do jego historii i próba krytycznego (od strony artystycznej) spojrzenia na jego stan obecny.


z ciekawosci - kto jest organizatorka tego spotkania-dyskusji?

EDIT: juz znalazłam - Joanna Leśnierowska

carewna - Wto Lut 27, 2007 10:04 pm

Szkoda ze jest to w srodku tygodnia. Chetnie bym przyszla ale na bank bede w pracy :cry:
Nefretete - Pią Mar 16, 2007 9:58 pm

FESTIWAL WIOSNY w Poznaniu 20-23.03.2007.

PROGRAM

20.03.07 godz. 19.00 Hol Kolumnowy CK „Zamek”
„Preludium do Święta wiosny”
wstęp wolny

21.03.07 godz. 18.00 sala 213 CK „Zamek”
Wernisaż instalacji Katarzyny Kozyry „Święto wiosny”
wstęp wolny

21.03.07 godz. 19.00 Sala Wielka CK „Zamek”
Pokaz filmu „Rytm to jest to!” reż. E. S. Lansch, T. Grube, Niemcy, 2004
prelekcja: Leszek Bzdyl
bilety: 1 zł

22.03.07 godz. 19.00 Teatr Wielki
Spektakl „Haru No Saiten. Święto wiosny” w wyk. Compagnie Ariadone
bilety: 40, 35, 20, 10 zł

22.03.07 godz. 20.30 Hol Sali Wielkiej CK „Zamek”
„Zielnik na Zamku” – happening kończący Festiwal, koncert Kapeli Ziele
wstęp wolny


W ramach 2. Festiwalu Wiosny 22.03.07 zapraszamy na spektakl „Haru No Saiten. Święto Wiosny” - jedyną w Polsce prezentację japońskiego tańca butoh do muzyki Igora Strawińskiego w wykonaniu Compagnie Ariadone z Francji.
Po ubiegłorocznym sukcesie niezwykłej interpretacji „Święta wiosny” Igora Strawińskiego – spektaklu „Sacre du Printemps” w wykonaniu Compagnie Heddy Maalem z udziałem afrykańskich tancerzy, CK „Zamek” zaprasza na drugą edycję Festiwalu Wiosny, którego clou stanowić będzie kolejna adaptacja tego niezwykłego dzieła. Na świecie prezentowanych jest obecnie kilkaset różnych interpretacji „Święta wiosny”, jednego z najbardziej znanych utworów Igora Strawińskiego, którego prawykonanie (Paryż, 1913) stało się głośnym skandalem. Powszechnie uznaje się, że to pierwsza kompozycja europejskiej muzyki orkiestrowej, w której dominującą rolę pełni rytm – to wręcz „eksplozja agresywnych, kontrastujących ze sobą rytmów”.

22.03.07 o godz. 19.00 na scenie Teatru Wielkiego zaprezentujemy spektakl „Haru No Saiten. Un Sacre du Printemps” w choreografii Carlotty Ikedy i Ko Murobushi w wykonaniu francuskiego zespołu Compagnie Ariadone z Bordeaux. Twórcy choreografii to niekwestionowani mistrzowie tańca butoh, który zrodził się z buntu, zarówno wobec sztuki Zachodu, jak i japońskich wzorów życia. Butoh odgrywane na pustej scenie, bez bogatej inscenizacji, stawia na maksymalną ekspresję tancerza, na intymny niemal kontakt z widzem. Zarówno Carlotta Ikedy, jak i Ko Murobushi studiowali ten taniec pod opieką samego twórcy butoh – Tatsumi Hijikaty. Stworzyli najsłynniejsze zespoły tego tańca na świecie: Dairakudakan, żeński Ariadone i męski Sebi. Jako pierwsi zaprezentowali butoh na gruncie europejskim.

Połączenie tańca butoh ze „Świętem wiosny” Igora Strawińskiego daje jedyny w swoim rodzaju efekt, który poraża swoją egzotyką. Bogactwo dźwięków, wrażeń i emocji, które niesie ze sobą muzyka Stawińskiego zdaje się być uwięzione w czystości formy butoh i przysypane toną białego, niezwykle intensywnie pachnącego pudru – symbolu japońskiej kobiety. Spektakl od kilku lat święci triumfy na scenach całego świata. Poznańska prezentacja będzie jedynym pokazem spektaklu w Polsce. Występ zespołu Compagnie Ariadone w naszym kraju będą otwierać ich europejskie tournée.
W ramach Festiwalu w sali 213 CK „Zamek” zaprezentujemy wideoinstalację Katarzyny Kozyry powstałą z inspiracji muzyką i choreografią do baletu Strawińskiego (wernisaż: 21.03.07 godz. 18.00). Artystka porusza w niej – interesującą ją od dawna tematykę: ciała, płci, wieku, inności, tożsamości, przemiany i transgresji.

Balet Strawińskiego opowiada o siłach natury, jej cyklicznym aspekcie odradzania się i śmierci. Wystawiony po raz pierwszy w początkach XX wieku, wywołał wielki skandal, głównie z powodu śmiałych układów tanecznych, przez co nie był wykonywany przez ponad pół wieku. W latach 70. XX wieku dokonano pierwszej rekonstrukcji układu tanecznego, za nią poszły następne. W wideoinstalacji Kozyry partię główną – Wybranej Ofiary, która musi zatańczyć się na śmierć, by obudzić Ziemię do życia – wykonują nadzy, starzy, otyli ludzie. Szybkie, skomplikowane figury taneczne, przypominające bardziej dramatyczne, spastyczne ruchy niż taniec klasyczny, wykonywane są w rytm transowej muzyki, której czterominutowy fragment powtarzany jest w nieskończoność. Taniec, wykonywany w rzeczywistości na leżąco, został sfilmowany przez Kozyrę. W efekcie powstał krótki film, na którym starsi ludzie tańczą jeden z najtrudniejszych układów choreograficznych na świecie. Kozyra skonfrontowała rytmiczny i wymagający niesamowitej sprawności fizycznej taniec z możliwościami starzejącego się ludzkiego ciała.
Wideoinstalacja składa się z dziewięciu dużych projekcji odtwarzanych na telebimach. Ekrany tworzą dwa kręgi: wewnętrzny, na którym widoczne są postacie wykonujące taniec Ofiary oraz zewnętrzny z corps de ballet. Pierwsza prezentacja niepełnej jeszcze wersji „Święta wiosny” odbyła się w styczniu 2001 roku w The Renaissance Society w Chicago, które było również współproducentem tej pracy. Światowa premiera pełnej wersji odbyła się w marcu 2002 roku w Galerii Zachęta w Warszawie.

Festiwal Wiosny rozpocznie się „Preludium” (20.03.07 godz. 19.00 Hol Kolumnowy) – koncertem twórczości młodych artystów: w przestrzeniach „Zamku” zagości muzyka, plastyka, poezja i ruch (aranżacja działań: Teresa Nowak), a zakończy happeningiem „Zielnik na Zamku” (22.03.07 godz. 20.30 Hol Sali Wielkiej CK „Zamek”) z udziałem Kapeli Ziele. Powstała w 2006 roku w Zbąszyniu kapela jest transgranicznym i transgenicznym owocem Wielkiej Polskiej Muzyki Ludowej. W skład zespołu wchodzą młodzi muzycy ludowi. W kwietniu 2006 zespół uczestniczył w konkursie Nowa Tradycja, zdobywając nagrodę „Złote gęśle” dla najlepszego muzyka-koźlarza Adama Kajzera. Kapela Ziele zdobyła także Nagrodę Publiczności oraz wyróżnienie na Mikołajkach Folkowych 2006.

W ramach festiwalu zapraszamy również na pokaz filmu „Rytm to jest to!” (Niemcy 2004) reż. E. S. Lansch, T. Grube, którą poprzedzi prelekcją Leszek Bzdyl (21.03.07 godz. 19.00 Sala Wielka CK „Zamek”). 28 stycznia 2003 r. w przemysłowej dzielnica Berlina Treptow dwustu pięćdziesięciu uczniów z dwudziestu pięciu krajów tańczyło do „Święta wiosny” Strawińskiego. Akompaniowała im orkiestra Filharmonii Berlińskiej pod batutą charyzmatycznego Sir Simona Rattle'a. To niezwykłe wydarzenia poprzedziły trzymiesięczne próby pod opieką brytyjskiego choreografa Roystona Maldooma. Film „Rytm to jest to” rejestruje kolejne etapy tego fascynującego eksperymentu. 250 dzieci to 250 kłębków emocji – lęku, nadziei, radości. Muzyka wyzwoli w nich siłę i nauczy radości życia – krok po kroku.
Uczestnicy projektu edukacyjnego o nazwie „Zukunft@BPhil” nie znali muzyki klasycznej. Wszyscy pochodzą z berlińskiej dzielnicy Treptow, która przypomina trochę Nową Hutę, ale jednocześnie jest miejscem spotkania wielu kultur. Simon Rattle tłumaczył swoim współpracownikom: „Zapraszając do współpracy młodzież wywodzącą się z różnych kultur, pokażemy im, że można pracować dla wspólnej sprawy. Rzeczywistość uczy ich, że muszą się dzielić, dzięki muzyce uda się ich połączyć”.

Cheryl - Nie Mar 18, 2007 5:26 pm

Ja byłam w środę na "Polskim Wieczorze Baleowym" i bardzo mi się podobało. Bardzo ładnie wypadła p.Anna Kusz w roli Młodej :)
Nefretete - Nie Wrz 16, 2007 10:09 pm

Wieczór Karola Szymanowskiego w Teatrze Wielkim

Koncert w 70. rocznicę śmierci Karola Szymanowskiego został poświęcony pamięci Conrada Drzewieckiego. Zapraszamy do Teatru Wiekiego 21 września. Koncert rozpocznie się o godzinie 19.00.

dyrygent Marcin Sompoliński

Mity
choreografia i scenografia Barbara Gołaska
tańczą: Dominik Muśko, Mateusz Sierant, Maksim Wojtiul, Karolina Wiśniewska, Aleksandra Brzezowska
Anna Kusz, Diana Gajownik, Krystian Augustyn, Bartosz Dahlke, Tomasz Niezborała, Oleg Stankov
Agnieszka Łuksza - skrzypce
Mariusz Rutkowski - fortepian

Moderato I część IV Symfoni koncertującej
choreografia Beata Wrzosek
tańczą: Alicja Hoppel, Justyna Kalbarczyk, Irmina Kopaczyńska, Paulina Majda, Adam Piątek (uczniowie Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Olgi Sławskiej-Lipczyńskiej w Poznaniu )


Nokturn i Tarantella
choreografia Henryk Konwiński
scenografia Ireneusz Domagała
tańczą: Karolina Wiśniewska, Agnieszka Wolna, Dominik Muśko
Agnieszka Łuksza - skrzypce
Mariusz Rutkowski - fortepian


Mandrag Ora
choreografia Henryk Konwiński
scenografia Ireneusz Domagała
tańczą: Dymitr Fomenko/Marek Szymański (solo wokalne), Taras Szczerban, Ewa Szymańska, Aleksandra Brzezowska, Mateusz Sierant, Lidia Sylwesiuk, Krystian Augustyn, Michał Kaczmarczyk, Bartosz Dahlke, Tomasz Niezborała,

Harnasie
choreografia Emil Wesołowski
dekoracje Władysław Wigura
kostiumy Irena Biegańska
tańczą: Anna Kusz, Taras Szczerban, Maksim Wojtiul, Agnieszka Wolna, Magdalena Kossakowska, Paweł Kromolicki
Karol Bochański / Marek Szymański - solo wokalne
soliści, koryfeje, zespół baletowy, chór i orkiestra

Karol Szymanowski pozostawił po sobie dwa balety i szereg utworów instrumentalnych, których forma muzyczna, melodyka i tematyka pozwala na opracowanie choreograficzne. Harnasie - balet-pantomima w trzech obrazach na tenor solo, chór mieszany i orkiestrę op.55 to zapewne najbardziej reprezentatywny utwór sceniczny Szymanowskiego. Kompozytor wykorzystał niezwykle ciekawy folklor góralski, który inspirował go od najmłodszych lat. Scenariusz baletu jest bardzo prosty: przygotowująca się do ślubu, niezbyt szczęśliwa w miłości góralska dziewczyna zakochuje się z wzajemnością w zbójniku - Harnasiu. Decyduje się jednak na zamążpójście, wiedziona obowiązkiem, wynikającym z danego już słowa. Barwna, obrzędowa uroczystość weselna zostaje przerwana przez nagłe wtargnięcie Harnasiów, porywających pannę młodą...
Balet Mandragora op.43, którego tytuł pochodzi od nazwy rośliny, której korzeń, przypominający w kształcie postać ludzką, uważany był w średniowieczu za magiczny środek o działaniu pobudzającym erotycznie. Zarówno postacie Mandragory, jak i jej intryga wzorowane są na włoskiej komedii dell'arte - akcja obfituje w liczne groteskowe sceny pantomimiczne.
Mity op.30, trzy poematy na skrzypce i fortepian, są kwintesencją własnej, oryginalnej koncepcji impresjonizmu Szymanowskiego. Każda z części: "Źródło Aretuzy", "Narcyz", "Pan i Driady" powstały na bazie fascynacji klasyczną tematyką, odwołującą się do mitologii greckiej. Wyraźna programowość Mitów pozwala na bardzo wnikliwe opracowanie choreograficzne.
Utworem o charakterze suitowym jest Nokturn i tarantella op.28 na skrzypce i fortepian. Nastrojowy nokturn i rytmiczna tarantella uwypuklają lirykę, nastrojowość i hiszpański temperament utworu.


Spektakl w ramach obchodów "Roku Szymanowskiego" składający się z pięciu odrębnych baletów do muzyki Karola Szymanowskiego.

carewna - Nie Wrz 23, 2007 1:55 pm

Ten wieczor byl zabojczy,byl balet ale non stop zadawalam sobie pytanie po co, o co chodzi, co chca przez to powiedziec...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group