www.balet.pl
forum miłośników tańca

Ludzie baletu - YUKA EBIHARA

Ali - Czw Paź 02, 2014 10:49 pm
Temat postu: YUKA EBIHARA
Już parę razy pisałem z zachwytem o japońskiej gwieździe PBN, Yuce Ebiharze. Ale dziś przerosła moje oczekiwania. Poszedłem dla niej na „Romea i Julię” i wróciłem oczarowany. Jakiż bezpretensjonalny wdzięk i stale narastające emocje miłosne w jej czułym jak... stradivarius ciele, a potem już tylko misternie budowane (przeżywane?) wielobarwne napięcie „aktorskie” na kolejnych etapach dramatu Julii. Mówienie o jej technice tanecznej w kontekście tej wielkiej roli byłoby niewybaczalnym banałem, bo Ebihara ma ją po prostu doskonałą i żadne najtrudniejsze pas nie jest dla niej najmniejszym problemem. Tyle, że w żadnym momencie swojej kreacji nie przywiązuje do techniki najmniejszej wagi (tak się przynajmniej wydaje), jest ponad nią, nie eksponuje jej, nie pokazuje co potrafi. Ale przecież czujne oko widza wychwyci jej mistrzostwo pod dominującym obrazem wspaniale prowadzonej roli. Niezwykła artystka, prawdziwy skarb na warszawskiej scenie.

W ogóle spektakl był zaskakujący. Pawła Koncewoja nie podejrzewałem o wrażliwość poety, a jednak jest Romeem na swój sposób ujmującym, na miarę współczesnego ujęcia dramatu przez Krzysztofa Pastora. Viktor Banka z jego temperamentem, demonicznym wzrokiem i węgierską urodą to wymarzony Tybalt. Sergey Basalaev jak zwykle dojrzały i ostro wyrazisty jako faszystowski duce. Ana Kipshidze posągowo piękna i głęboko poruszająca jako zniewolona psychicznie przez męża pani Capuleti. Jej przejmujący duet z Julią Ebihary mówi wszystko o wzajemnym stosunku obu kobiet, wzbudza dreszcz współczucia i zapada w pamięć. Figlarny Shunsuke Mizui to odkrycie w roli Marcutia. I Carlos Martin Peres jako ojciec Laurenty, wypełniający ważną tu postać silną osobowością. Także u nich świetne wykonania techniczne, co jest już chyba oczywistością w PBN. Ale też wielka satysfakcja obserwowania ich emocji, wychwytywania charakterystycznych zachowań, drobnych gestów, dyskretnych spojrzeń, słowem – prawdziwego artyzmu jaki emanował z przedstawienia. Warto wypatrywać tego zbiorowego wykonania!

Ali - Wto Lis 03, 2015 9:44 pm

Zachwyciła także w Bydgoszczy, pisze o tym pani Anita Nowak w http://teatrdlawas.pl/rec...ceny-opery-nova

"Skomponowany w tempie andante non troppo i tonacji E- mol Taniec Cukrowej Wróżki nie tylko idealne harmonizuje się z muzyką, ale jest wręcz jej ucieleśnieniem. Choć nie wiem czy tu w ogóle można mówić o ciele? Jego wykonawczyni zdaje się bowiem być utkaną ze światła i mgły. Jej subtelne ruchy zlewają się z eteryczną gracją dzwoneczków, a arabeski jak gdyby płyną na dźwiękach klarnetu. Tego, co pokazuje na scenie gościnnie występująca w bydgoskim przedstawieniu „Dziadka do orzechów” solistka Polskiego Baletu Narodowego w Warszawie Yuka Ebihara, w roli Cukrowej Wróżki, nie sposób wyrazić słowami. Tańcząc na pointach krokami niewidocznymi prawie dla oka artystka zdaje się przesuwać tylko po scenie, wiruje w wieloobrotowych piruetach, z lekkością elfa unosi się w szpagatach. Niezwykłość Wróżki podkreślono tu też światłem i kolorem. Jej postaci niezwykłego klimatu przydają bowiem symbolizujące mistyczny świat fiolety".

Wierzę w każde jej słowo :smile:

Kasia G - Sro Lis 04, 2015 11:07 am

ja tez bo widziałam. Wprawdzie Ebihara i Woitiul tańczą w Bydgoszczy warszawską wersje pas de deux (ze względu na brak czasu, aby nauczyć sie tej Chalmerowskiej), a moim zdaniem wariacja Cukrowej Wieszczki w tym wydaniu nie jest az tak płynna i muzyczna jak "klasyczna" czyli najbardziej popularna, ale Yuka ma dar roztaczania swego wdzięku, subtelności i delikatności ruchów stóp, że nie dziwię się recenzentce.
Ali - Sro Lis 11, 2015 4:58 pm

Kasia G napisał/a:
... Yuka ma dar roztaczania swego wdzięku, subtelności i delikatności ruchów stóp...

To tylko jedna strona medalu, a jej porażający dramatyzm w Julii? Pisałem o tym i naprawdę radzę posmakować! Ja teraz czekam na jej Katarzynę w "Poskromieniu złośnicy". Jeśli ją dostanie :smile: myślę, że będzie porywająca...

Ali - Sob Lis 14, 2015 9:23 pm

... więc jednak :smile: tylko nie wiadomo jeszcze kiedy: http://teatrwielki.pl/rep...ienie-zlosnicy/
Daj cynk Kasiu jak coś wypłynie, może uda się ją jeszcze upolować...

Kasia G - Sro Lis 25, 2015 5:29 pm

a jednak Ebihara w II obsadzie, w pierwszej sensacyjnie Mai Kageyama
Ali - Czw Lis 26, 2015 12:34 am

Kasia G napisał/a:
... Ebihara w II obsadzie...

Ej tam, dla mnie jest w I obsadzie, mojej, bo idę 2 grudnia, a widzę, że wtedy właśnie występuje. I to z Vladimirem Yaroshenką! :smile: Nie mogłem trafić lepiej. Chyba zagram w totolotka...

Ali - Pon Gru 14, 2015 8:15 pm

Zapomniałem dodać, że byłem, rzecz jasna. I chcę na nich wrócić, ale niestety już nie grają, :sad: odłożyli na później. Spektakl doskonały, w każdym calu. A oni oboje zaskakujący, perfekcyjni, niezwykli w swoich komicznych rolach, zatańczyli i zagrali po mistrzowsku. Bez dwóch zdań :smile: wspaniali artyści.
Ali - Sro Maj 11, 2016 8:09 pm

Piękna i Charmant:
https://www.facebook.com/...?type=3&theater

Ali - Sob Sie 06, 2016 11:30 am

Piszą o nich w Londynie: :smile: „W "Romeo i Julii" Pastora tancerze PBN odnajdują się znakomicie – stworzyli na scenie jeden organizm i wspaniale wyrazili napięcie panujące w spektaklu. Widziałam też dużo dobrej gry aktorskiej i wysokich umiejętności tanecznych. Yuka Ebihara i Vladimir Yaroshenko jako kochankowie byli całkowicie, naturalistycznie przekonujący. Yaroshenko uchwycił fundamentalną dobroć charakteru Romea i jego przerażenie po śmierci przyjaciela i zabiciu wroga, które próbuje w sobie wyciszyć. W "Śnie" był władczym Oberonem i rozdartym Tezeuszem, zakochanym mężczyzną, któremu z trudem przychodzi przełamanie jego arystokratycznych manier, aby wyrazić prawdziwą miłość do narzeczonej. Ebihara to piękność – silna technicznie ze słodkim liryzmem i wspaniałą wyrazistością górnej części ciała w obu baletach. Jako Tytania była wyjątkowo plastyczna i uwodzicielska, w odróżnieniu od jej niewinności i naiwności, które uroczo ujawniła jako Julia”.

Jest tego więcej: http://teatrwielki.pl/fil...pe-Szekspir.pdf

Ali - Wto Paź 18, 2016 9:56 pm

Super wywiad z pierwszą diwą naszego baletu: www.taniecpolska.pl/krytyka/386

A w nim - jej marzenia: "Chętnie zmierzyłabym się z partiami, które wymagają pewnej dojrzałości oraz artystycznego i życiowego doświadczenia. Myślę o wielkich rolach dramatycznych w takich baletach, jak Dama kameliowa czy Manon. Tego bardzo bym pragnęła. Poza tym jestem ciekawa, jak dziś – po dziesięciu latach – czułabym się ponownie w roli Giselle".

:smile: Oby je zrealizowała na polskiej scenie...

Sagittaire - Nie Lis 13, 2016 1:03 pm

"Dama kameliowa, Giselle i Manon."
Przyznam, że sama również bardzo chętnie zobaczyłabym te 2 tytuły (zwłaszcza dwa pierwsze).

Ali - Pią Gru 02, 2016 6:18 pm

Sagittaire napisał/a:
"Dama kameliowa, Giselle i Manon."
Przyznam, że sama również bardzo chętnie zobaczyłabym te 2 tytuły (zwłaszcza dwa pierwsze).

Chciałaś Giselle? Prawie ją masz Sagittaire :smile: idealna:
https://www.facebook.com/...?type=3&theater
https://www.facebook.com/...?type=3&theater

jaromir - Sob Lut 25, 2017 11:27 pm

Yuka swietna wczoraj jak zwykle w skladance Chopiniana, Bolero, Chroma, ale najlepsza, najwspanialsza Alizade - super choreografia Bolero, a moja ulubiona Emilia Stachurska na najwyzszym poziomie.
Ali - Wto Cze 27, 2017 4:39 pm

Piękni, utalentowani i znów najlepsi! :smile: Ozdoby naszej sceny...
http://teatrwielki.pl/tea...erze-klasyczni/

Kasia G - Sro Wrz 20, 2017 8:50 pm

Yuka Ebihara zadebiutowała jako Alix/Odetta w Jeziorze łabędzim. Ktoś widział? Jak oceniacie tę kreację?
Ali - Sob Paź 21, 2017 11:04 pm

NIESAMOWICI OBOJE :o w niedzielę na żywo!
https://www.facebook.com/...?type=3&theater

Ali - Sro Cze 20, 2018 9:52 pm

Znalezione w sieci - nasze gwiazdy świeżym okiem Natalii Voronovej:
https://www.instagram.com...by=talia_ballet


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group