32 fouettes |
Autor |
Wiadomość |
Blanche
Koryfej
Związek z tańcem: miłośnik
Wiek: 36 Posty: 890 Skąd: z dalekiej północy
|
Wysłany: Pon Mar 24, 2008 3:18 pm
|
|
|
Ja też się nie znam, ale wydaje mi się, że fouette różni się od piruetu tym, że przy każdym obrocie tancerka "wybija" się na pointę. Dobrze myślę? |
_________________ Niepoprawna miłośniczka Mariinki |
|
|
|
|
|
gonia
Solista Baletu
Związek z tańcem: miłośnik
Posty: 1705
|
Wysłany: Pon Mar 24, 2008 3:28 pm
|
|
|
poza tym przy fouette tancerka robi jakby ''zamach'' nogą. przy piruetach nogi są ciągle w tej samej pozycji. |
_________________ Na forum wróciłam po 2 latach, widać nie da się żyć bez tańca, chociaż już zapewne do niego nie wrócę. Trochę jakby nowe życie.
Nie wiem, czy wróciłam na stałe, może za chwilę znów zniknę. Ale co jakiś czas zaglądnę. |
|
|
|
|
|
Bajaderka
Pierwszy Solista
Związek z tańcem: tancerz
Posty: 2382 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon Mar 24, 2008 5:07 pm
|
|
|
No cóż, fouette to są piruety, ale z nogą otwieraną do pozycji a la seconde. No i fouettes jest zawsze serią a nie tylko jednym piruetem. |
_________________ You can take the Dancer out of the Dance, but you can't take the Dance out of the Dancer |
|
|
|
|
|
GwiazdkaNadia
Adept Baletu
Związek z tańcem: miłośnik
Wiek: 32 Posty: 293 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: Pon Mar 24, 2008 5:53 pm
|
|
|
A tak, faktycznie. Robi zamach:) Jak się wpatrzę, to widze różnice.
Blanche, piruettes też się robi na poincie:) |
|
|
|
|
|
Blanche
Koryfej
Związek z tańcem: miłośnik
Wiek: 36 Posty: 890 Skąd: z dalekiej północy
|
Wysłany: Pon Mar 24, 2008 6:28 pm
|
|
|
Tak, wiem, ale z tego co się zorientowałam, przy piruecie cały czas się stoi na poincie, a przy fouette po obrocie opada się, a następnie znowu wskakuje. Tak jest czy coś mylę? |
_________________ Niepoprawna miłośniczka Mariinki |
|
|
|
|
|
aankaa_baletnica=)
Solista Baletu
Związek z tańcem: uczennica
Wiek: 31 Posty: 1516 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon Mar 24, 2008 6:51 pm
|
|
|
Blanche nie do końca... Bo taki jeden moment od wejścia do zejścia z pointy i danie nogi w bok to jest jedno fouette. Jakby ktoś chciał zrobić 32 piruety po kolei to też musiałby za każdym razem schodzić z pointy np. w piątą pozycję. |
|
|
|
|
|
Bajaderka
Pierwszy Solista
Związek z tańcem: tancerz
Posty: 2382 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon Mar 24, 2008 7:02 pm
|
|
|
no właśnie. Są też piruety z noga na atittiude do przodu np. No ale to nie jest jeszcze fouettes. |
_________________ You can take the Dancer out of the Dance, but you can't take the Dance out of the Dancer |
|
|
|
|
|
Blanche
Koryfej
Związek z tańcem: miłośnik
Wiek: 36 Posty: 890 Skąd: z dalekiej północy
|
Wysłany: Pon Mar 24, 2008 8:40 pm
|
|
|
Aha, czyli to bardziej skomplikowane niż mi się wydawało...
A mężczyźni też robią fouettes? to co robi Barysznikow na tym filmiku to piruety czy fouette? |
|
|
|
|
|
Bajaderka
Pierwszy Solista
Związek z tańcem: tancerz
Posty: 2382 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto Mar 25, 2008 1:49 am
|
|
|
Tak. Jest to tzw. męskie fouettes, czyli piruety z nogą otwartą do pozycji a la seconde.
Tak naprawdę fouettes tj najtrudniejszy rodzaj piruetów i dlatego nazywany jest największym popisem, lub szczytową umiejętnością tancerza. |
_________________ You can take the Dancer out of the Dance, but you can't take the Dance out of the Dancer |
|
|
|
|
|
nathaliye
Pierwszy Solista
Posty: 2264
|
Wysłany: Sro Mar 26, 2008 8:34 am
|
|
|
a tak wracajac do tematu mi ise nie podobalo to fouettes w Tancu z Gwiazdami
Bajaderka napisał/a: | Jest to tzw. męskie fouettes, czyli piruety z nogą otwartą do pozycji a la seconde. |
widzialam jak niektore kobiety to wykonywaly, ale nie w przedsawieniach baletowych |
_________________ http://www.funpic.hu/swf/monitor_cleaner.swf
sukces? 100% talentu, 100% pracy |
|
|
|
|
|
Bajaderka
Pierwszy Solista
Związek z tańcem: tancerz
Posty: 2382 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw Mar 27, 2008 9:43 am
|
|
|
bo kobiety też mogą to wykonywać, ale jest to typowo męskie fouettes. Nie raz są kombinacje przy 32 fouettes z fouettes z nogą otwartą na a la seconde, czyli męskie |
_________________ You can take the Dancer out of the Dance, but you can't take the Dance out of the Dancer |
|
|
|
|
|
|