www.balet.pl Strona Główna www.balet.pl
forum miłośników tańca

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Forumowe korepetycje baletowe
Autor Wiadomość
issa
Nowicjusz

Posty: 1
Wysłany: Nie Sty 03, 2010 7:07 pm   skoki

Czajori napisał/a:

jak prawidłowo wykonac ferme? Czy w czasie skoku należy kierować się bardziej w bok czy do góry? I jak właściwie ma pracować podniesiona noga?


wszystkie skoki zaczynaja sie od wyjscia do gory, pokazania pozy,ewentualnej zmiany pozy lub kierunku i koncza sie zejsciem w pliè.w sissone fermè obie nogi wykonuja jetè w powietrzu, a poniewaz skok konczy sie z niewielkim wyprzedzeniem na jednej nodze, nastepuje niewielkie przemieszczenie ciala w przestrzeni w kierunku tej wlasnie nogi.sissone fermè jest srednim skoczkiem i dlatego raczej wykonuje sie go bez zamierzonego przesuniecia w przestrzeni,natomiast sissone fondu bedac wiekszym skokiem wymaga silniejszego wybicia,wiekszego otwarcia nog,pozwala wiec na duze przemieszczenie.
Ostatnio zmieniony przez inaenka Wto Lis 30, 2010 8:45 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Bambyno 
Adept Baletu


Związek z tańcem:
uczennica
Wiek: 31
Posty: 151
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Maj 21, 2010 1:25 pm   rond de jambe

Jakie jest metrum i preparation Rond de jambe parr terre (w najwyższej klasie) ?
_________________
"Dopiero taniec nadał jej ruchom cel i kierunek."
Ostatnio zmieniony przez inaenka Wto Lis 30, 2010 8:46 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Sagittaire 
Pierwszy Solista

Wiek: 41
Posty: 2809
Wysłany: Czw Cze 03, 2010 5:03 pm   skoki - grand jete

to zadam pytanie z gatunku nie za madrych: czy w prawidlowym grand jete nogi musza utworzyc linie prostą? a czy jak sa podniesione ciut wyzej niz do prostej to jest jakas inna na to nazawa? a co gdy nie dociagaja do prostej, czyli sa nizej?
Ostatnio zmieniony przez inaenka Wto Lis 30, 2010 8:47 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
sisha945 
Koryfej


Wiek: 29
Posty: 859
Skąd: Lbn
Wysłany: Pią Cze 04, 2010 1:07 pm   

sprecyzuje moje pytanie:
co zrobic zeby szybciej podniesc "tylną" noge? bo mam wrazenie ze w tym lezy moj problem- podnosze na odpowiednia wysokosc noge z tyłu, dopiero kiedy ta z przodu juz zaczyna opadac. jak to poprawic? Są na to jakies cwiczennia? A moze to kwestia rozciągania?
Sagittaire
nie jestem pewna, ale wydaje mi sie ze nadal jest to grand jete.
_________________
It is our choices… that show what we truly are, far more than our abilities.
 
 
     
Bambyno 
Adept Baletu


Związek z tańcem:
uczennica
Wiek: 31
Posty: 151
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Cze 10, 2010 9:26 am   

Pomoże mi ktoś z tym metrum i preparation Rond de jambe parr terre (w najwyższej klasie) ? :(
_________________
"Dopiero taniec nadał jej ruchom cel i kierunek."
 
 
     
Alleoya 
Corps de Ballet


Związek z tańcem:
amator
Wiek: 30
Posty: 340
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pią Cze 18, 2010 11:37 am   

elizabet napisał/a:
moim najwiekszym w problemem w arabesque jest samo "staniecie w tej pozycji". jak juz stane to stoje i jest w miare ok. najorsze jest samo podnoszenie nogi (jesli wiecie o co mi codzi)

To chyba masz słabe mięśnie pleców. Tak mi się wydaje, nie jestem specjalistą, ale mam to samo. Polecam ćwiczenia na podłodze na brzuchu, podnoszenie korpusu. Dobrze by było jakby ktoś trzymał Ci nogi przy ziemi. I III port de bras.
_________________
Never give up, it's such a wonderful life
/Hurts-Wonderful life/

dawniej - rooni
Ostatnio zmieniony przez inaenka Pią Gru 03, 2010 7:34 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
.dulce. 
Adept Baletu


Związek z tańcem:
uczeń
Wiek: 30
Posty: 101
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Cze 19, 2010 6:33 pm   obroty/piruety - równowaga

potrzebuje pomocy :( tancze jazz od 3 lat i nadal nie potrafie zakrecic jednego ładnego piruetu . trace rownowage i przewracam sie . co robic ?
Ostatnio zmieniony przez inaenka Pią Gru 03, 2010 7:34 pm, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
Georgia~ 
Corps de Ballet


Związek z tańcem:
wciąż się kształcę
Wiek: 28
Posty: 494
Skąd: obecnie Trójmiasto
Wysłany: Pon Lip 05, 2010 8:57 pm   

.dulce. ja też miałam taki problem ale gdzieś tu na forum przeczytałam że trzeba "wyciągac szyję jakby się chciało przedłużyc kręgosłup" i to mi pomogło !! Od tego czasu wiruję nawet w toalecie jak myję zęby :D
 
     
Columbina 
Solista Baletu


Związek z tańcem:
nauczyciel baletu
Wiek: 36
Posty: 1102
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Lip 07, 2010 6:12 pm   rond de jambe

Bambyno napisał/a:
Jakie jest metrum i preparation Rond de jambe parr terre (w najwyższej klasie) ?

Rond de jambe par terre jest na 3/4 (przynajmniej w szkole do której chodziłam - a chyba chodziłam do tej samej co Ty - w najwyższej klasie tak robiliśmy, tylko tempo się zmieniało).
_________________
Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej do opakowania, bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany zagraża twojemu życiu lub zdrowiu...
Ostatnio zmieniony przez inaenka Wto Lis 30, 2010 8:49 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Bambyno 
Adept Baletu


Związek z tańcem:
uczennica
Wiek: 31
Posty: 151
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Lip 07, 2010 7:07 pm   

Columbina nie sądziłam, że ktoś odpowie... Dzięki, ale już wiem :)
_________________
"Dopiero taniec nadał jej ruchom cel i kierunek."
 
 
     
RiRi 
Nowicjusz

Związek z tańcem:
uczeń, tancerka.
Posty: 28
Wysłany: Sob Lip 10, 2010 1:16 pm   

Dowiedziałam się ostatnio od nauczycielki baletu, żebym nauczyła się kontrolować korpus. Nie do końca zrozumiałam tego przekazu, myślałam nad tym dłuższą chwilę. Pomyślałam, aby może ten korpus wzmocnić poprzez ćwiczenia siłowe. Czy to jest dobry pomysł?

Chciałabym wzmocnić pracę stóp, wiem, że dobrym ćwiczeniem jest releve jak i plie.
A są inne ćwiczenie mogące wzmocnić stopy?

Moje ręce również potrzebują wzmocnienia, ćwiczenia z hantlami byłyby dobre? Z drugiej strony jakbym używała hantli to by moje ręce wyglądały trochu jak napakowane a to w balecie chyba brzydki widok.
_________________
"Rytm jest muzyki tętnem. Równa się biciu serca, świadczy o jego istnieniu, dowodzi jego żywotności."
Ignacy Padarewski
 
     
Ayaka
Corps de Ballet


Posty: 368
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Lip 10, 2010 3:37 pm   kontrola korpusu

RiRi napisał/a:

Moje ręce również potrzebują wzmocnienia, ćwiczenia z hantlami byłyby dobre? Z drugiej strony jakbym używała hantli to by moje ręce wyglądały trochu jak napakowane a to w balecie chyba brzydki widok.


Kochana żeby zrobiły Ci się napakowane ramiona to tymi hantlami musiałabyś się ostro namachać ;)
Kobietom trudniej jest się "napakować" więc rozważanie tej kwestii nie ma sensu.
Natomiast samo ćwiczenie z ciężarkami (1-2 kg) jest bardzo dobrym pomysłem ponieważ ładnie rzeźbi ramiona i je wzmacnia. Sama od czasu do czasu ćwiczę z hantelkami i widzę poprawę zwłaszcza przy trzymaniu rąk w 2pozycji :wink:

Natomiast co do kontroli korpusu to może chodzi tu o pracę korpusem czyli trzymanie go cały czas wyprężonego/wyprostowanego i nie osiadanie korpusem na biodrach?
W tym wypadku wzmocnienie gorsetu mięśniowego poprzez ćwiczenia siłowe jest całkiem dobrym pomysłem moim zdaniem.
Ostatnio zmieniony przez inaenka Pią Gru 03, 2010 7:35 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
sisha945 
Koryfej


Wiek: 29
Posty: 859
Skąd: Lbn
Wysłany: Nie Sie 29, 2010 10:26 pm   

nie wiem czy to dobre miejsce na takie pytanie, ale mam nadzieje ze tak. mianowicie: czy to jest nadal arabeska?
http://www.fotosik.pl/pok...a1864a01be.html
_________________
It is our choices… that show what we truly are, far more than our abilities.
 
 
     
Nataszaa 
Corps de Ballet


Związek z tańcem:
tancerka
Wiek: 28
Posty: 527
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Sie 29, 2010 10:31 pm   

Wydaje mi się, że tak.

Arabesque – arabeska, poza w tańcu (inspirowana motywami orientalnymi). Ciało postawione na jednej nodze, druga wyprostowana, uniesiona z tyłu. Dla uzyskania poprawności należy zachować równowagę. W pozie tej wykonuje się również tendu, obroty i skoki. Wyróżnia się cztery pozycje arabesque, uzależnione od położenia rąk.

Noga jest uniesiona z tyłu, więc moim zdaniem to nadal arabeska. :)
_________________
"Zapytasz: po co to wszystko? Odpowiedź jest prosta: ponieważ postanowiłaś zostać tancerką."
 
 
     
Cheryl 
Solista Baletu


Posty: 1890
Wysłany: Nie Sie 29, 2010 10:35 pm   

Tak, to arabeska. :)
_________________
Klawisze pianina są czarne i białe, ale grają niczym milion kolorów w Twojej podświadomości.
 
     
Agne$ 
Corps de Ballet


Związek z tańcem:
uczennica sb ;)
Wiek: 25
Posty: 364
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią Lis 12, 2010 9:32 pm   

Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak się robi pozy: croise, efface, ecarte i arabesque na każdą nogę, dużą, małą, z ustawieniem rąk i głowy? Przeszukałam forum i nie załuważyłam aby ktoś napisał jak się wykonuje te pozy, jeżeli jednak ktoś wcześniej napisał, to bardzo proszę o wskazanie gdzie. Mam wielką nadzieję że ktoś odpisze szybko, gdyż muszę się ich nauczyć na środę ; ) Z góry dziękuje za odp.
_________________
Nie wystarczy chcieć.

Trzeba walczyć żeby, to mieć.
Ostatnio zmieniony przez inaenka Pią Gru 03, 2010 7:37 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Bambyno 
Adept Baletu


Związek z tańcem:
uczennica
Wiek: 31
Posty: 151
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Lis 13, 2010 10:29 am   

Croise - oznacza skrzyżowanie nóg, to jest zasadnicza cecha. Pozy croisees mogą być w przód i w tył.
Croisee w przód: Stanąć na lewej nodze, prawa otwarta w przód z wyciągniętymi palcami, tułw zwrócony w kierunku punktu 9, głowa w prawo - otrzymuje się skrzyżowanie nóg. Lewa ręka w górze w 3 pozycji, a prawa wyciągnięta w bok do 2 pozycji - jest to zasadnicza poza croisee w przód, lecz ręce i głowę można układać jak się chce.

Efface - w tej pozie, w przeciwieństwie do croisee, noga otwarta i cała figura rozwarta.
Efface w przód: Stanąć na lewej nodze, prawa w przód i z wyciągniętymi palcami, tułw w kierunku 2, głowa w lewo, lewa ręka do 3 pozycji, prawa otwarta do 2, tułw odchylony w tył. Jest to poza zasadnicza. Można również skłonić tułw w przód i patrzyć pod lewą rękę. Możliwe są inne kombinacje, np. dłonie mogą być otwarte na zewnątrz itd.

Ecarte - w gruncie rzeczy poza ecartee jest równoznaczna z developpe w 2 pozycji, lecz w bardzo otwartej formie.
Ecarte w przód: Kierunek nogi do punktu 8, poza - dumna, wyniosła. Ręka uniesiona ta sama co i noga. Głowa zwrócona w tym samym kierunku.
_________________
"Dopiero taniec nadał jej ruchom cel i kierunek."
 
 
     
Agne$ 
Corps de Ballet


Związek z tańcem:
uczennica sb ;)
Wiek: 25
Posty: 364
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob Lis 13, 2010 2:12 pm   

A jak się robi developpe w drugiej pozycji? W ecarte mam największy problem, gdyż tu nie wiem jak ułożyć ręce względem nóg. Jak patrzyłam na inne dziewczyny to robiły tak, że jedna ręka w 1 poz. a druga w 2 poz. tylko jak teraz ułożyć nogi? Czy jak się wysunie prawą do boku to prawa ręka jest w poz. 2? I na której nodze w ecarte stoi się do przodu?

Czym się różni w croise i efface pozycja mała i duża?

Dziękuje ci Bambyno za odpowiedź :)
_________________
Nie wystarczy chcieć.

Trzeba walczyć żeby, to mieć.
Ostatnio zmieniony przez inaenka Pią Gru 03, 2010 7:37 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Gość 
Solista Baletu


Związek z tańcem:
tancerka
Posty: 1107
Wysłany: Sob Lis 13, 2010 5:10 pm   

generalnie:

duża a mała - różnica w rękach: w małej ręce są I, II w dużych III, II

wysokość nogi może być różna

croise - zasada: ręce otwarte, nogi zamknięte

efface - nogi otwarte, ręce zamknięte

WAGANOWA (powinien być album z 4 obrazkami - niestety nie udało mi się ułożyć ich we właściwej kolejności - mam nadzieję, że będzie działał)
 
     
Agne$ 
Corps de Ballet


Związek z tańcem:
uczennica sb ;)
Wiek: 25
Posty: 364
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob Lis 13, 2010 5:31 pm   ustawienie/pozycje rąk

A jak mają być ustawione ręce gdy są otwarte lub zakmknięte?
_________________
Nie wystarczy chcieć.

Trzeba walczyć żeby, to mieć.
Ostatnio zmieniony przez inaenka Pią Gru 03, 2010 7:38 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Gość 
Solista Baletu


Związek z tańcem:
tancerka
Posty: 1107
Wysłany: Sob Lis 13, 2010 7:14 pm   

mam nadzieję, że to coś rozjaśni: "otwarte" - ręka od strony widza jest w II, druga w I/III; "zamknięte" - ręka od widza w I/III, druga w II
galeria - chyba w miarę poprawnie pokazane są podstawowe pozy
 
     
Agne$ 
Corps de Ballet


Związek z tańcem:
uczennica sb ;)
Wiek: 25
Posty: 364
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie Lis 14, 2010 7:48 pm   

Już chyba wszystko rozumiem :) Mam przynajmniej taką nadzieję...

Bardzo ci dziękuje Gościu ; ) I jeszcze jedno pytanko jak ręce mają być w małej pozie ecarte(do przodu i do tyłu)?
_________________
Nie wystarczy chcieć.

Trzeba walczyć żeby, to mieć.
 
 
     
Gość 
Solista Baletu


Związek z tańcem:
tancerka
Posty: 1107
Wysłany: Nie Lis 14, 2010 9:30 pm   

na logikę to takie jak w dużej, tylko ta ręka, która w dużej jest w III, w malej jest w I...chociaż sama nie mam pewności - tak nie do końca mi się taka poza "podoba", coś mi w niej nie pasuje (ale mam już sporą przerwę w klasyce, więc pewne rzeczy mogły zniknąć z mej pamięci :oops: )...
 
     
Agne$ 
Corps de Ballet


Związek z tańcem:
uczennica sb ;)
Wiek: 25
Posty: 364
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon Lis 15, 2010 12:47 pm   

Dokładnie nie napisałam o co mi chodziło więc teraz napiszę tak jak być powinno ; ) Chodziło mi o ułożenie rąk do przodu i do tyłu np. w ecarte do przodu ręce są otwarte
_________________
Nie wystarczy chcieć.

Trzeba walczyć żeby, to mieć.
 
 
     
Gość 
Solista Baletu


Związek z tańcem:
tancerka
Posty: 1107
Wysłany: Pon Lis 15, 2010 9:25 pm   

w ecartee w II pozycji jest ta ręka, która noga jest oporna (i do przodu i do tyłu)...czyli do przodu "zamknięte", w tył "otwarte"
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,36 sekundy. Zapytań do SQL: 46