Cechy idealnego nauczyciela tanca |
Autor |
Wiadomość |
Gość
Solista Baletu
Związek z tańcem: tancerka
Posty: 1107
|
Wysłany: Sob Maj 08, 2010 7:43 pm
|
|
|
z jednej strony - zdarza się, że wybitny tancerz po zakończeniu kariery (czasem w trakcie, ale zwykle po) zaczyna uczyć w szkole. jeżeli jest przy tym dobrym pedagogiem to najlepsza opcja. z drugiej strony - nie każdy świetny tancerz ma predyspozycje do nauczania (co z tego, że sam jest świetny, jak nie umie nauczyć innych). i te sytuacje faktycznie są wyjatkowe na tle nauczycieli "zwykłych" przedmiotów - bo raczej nie zdarza się, żeby np. wybitny pisarz/poeta zajmował się uczeniem polskiego dzieci w szkole
z trzeciej strony - bywa też tak, że za uczenie biorą się ludzie, którym nie wyszło jako "czynnym" tancerzom, a wśród nich także tacy, którzy nawet nie mieli by szans na inny zawód. |
|
|
|
|
|
Chiaranzana
Corps de Ballet
Posty: 348
|
Wysłany: Sob Maj 08, 2010 8:39 pm
|
|
|
bywa też tak, że za uczenie biorą się ludzie, którym nie wyszło jako "czynnym" tancerzom, a wśród nich także tacy, którzy nawet nie mieli by szans na inny zawód.
Dlatego sa tu potrzebne studia pedagogiczne, ale nie wiem czy np na Pedagogice baletu gdzie nazwa sama wskazuje na temat zajec sa zajecia np z oceniania, albo o typach pracy z roznymi metodami uczacymi. Uczenie sie sposobu przekazywania wiedzy - to wszystko mozna zdobyc.
Szkoly artystyczne sa dosc specyficzne, ida tam dzieci, mlodziez ktora ma pasje wiec np zmuszac do zajec raczej nie trzeba. W szkolach podstawowych i wyzej jest inaczej. Nauczyciel musi np. radzic tez sobie z problemami uczniow bo zdarzaja sie rozne rodziny.
Jak dla mnie najwazniejsze co musi miec nauczyciel tancerz i inny to cierpliwosc. Zwlaszcza jak musi poraz setny pokazac jakis krok czy jakies zadanie. A z tym w dzisiejszych dosc szybkich czasach nie latwo jest utrzymac. |
|
|
|
|
|
Bambyno
Adept Baletu
Związek z tańcem: uczennica
Wiek: 31 Posty: 151 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie Maj 09, 2010 1:00 pm
|
|
|
Moją nauczycielkę podziwiam za to, że ma cierpliwość. Na każdej lekcji dziewczyny gadają, wygłupiają się a ona z anielską cierpliwością znosi to. W pewnym sensie denerwuje mnie brak dyscypliny, która jest znikoma. Fajnie by było, jakby potrafiła zmotywować do większego działania dyscypliną, a nie tylko pochwałami. |
_________________ "Dopiero taniec nadał jej ruchom cel i kierunek." |
|
|
|
|
|
alexa07
Adept Baletu
Związek z tańcem: tancerka
Wiek: 32 Posty: 66
|
Wysłany: Nie Maj 09, 2010 5:00 pm
|
|
|
No dokładnie czasem potrzebna jest krytyka aby kogoś zmotywować do pracy [co widze sama po sobie ] dlatego taki nauczyciel z jednej strony cierpliwy ale z drugiej trzymajacy zespol/grupe czy klase w porzadku... ja niestety nie ucze sie w SB, tancze w grupie baletowej i wlasnie u nas moj nauczyciel potrafi utrzymac dyscypline na sali... i wlasnie w grupie jest to fajne ze na przerwach gadamy wszyscy mozemy sie wyglupiac ale jak wchodzimy na sale to kazdy wie do czego ona sluzy |
_________________ "Tańczy i tańczy... i tańczy, a poza tym przygląda się, jak inni tańczą, i tańczy jeszcze więcej..." |
|
|
|
|
|
KCtaniecJuja
Nowicjusz
Związek z tańcem: zwykła Tancerka
Wiek: 25 Posty: 6
|
Wysłany: Sob Maj 15, 2010 1:33 pm
|
|
|
Prawdziwy Nauczyciel powinien być cierpliwy umiał dobrze tumaczyć roziciągać ,nie powinien nie krzyczeć za dużo ale być jednocześnie wymagający to jest moje zdańe |
|
|
|
|
|
Hildegarda
Nowicjusz
Związek z tańcem: uczeń, miłośnik
Wiek: 31 Posty: 49 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob Maj 15, 2010 9:36 pm
|
|
|
Ja dodałabym jeszcze, że powinien być pewny siebie. Tacy ludzie cieszą się szacunkiem i poważaniem wśród innych, co jest niezwykle ważne, gdy uczy się młodych ludzi. |
|
|
|
|
|
Buba
Adept Baletu
Związek z tańcem: uczennica OSB
Wiek: 30 Posty: 141
|
Wysłany: Pon Maj 17, 2010 10:23 am
|
|
|
Według mnie idealny nauczyciel powinien być, tak jak już napisaliście, koncekwenty, stanowczy, ale poza tym powinien lubić swoją pracę i być pogodnym człowiekiem.
Od wrześnie 2009 mam wspaniałą Panią Profesor od klasyki. Jest właśnie stanowcza, wymagające, ale potrafi nas zachęcić i zmotywować do pracy (chociaż w mojej klasie raczej nie ma z tym problemów). Czasami sobie z nami żartuje i na lekcjach jest miłą atmosfera, aczkolwiek nie ma chwili na nude. Potrafi świetnie zorganizować nam czas.
Poza tym sprawdza się tutaj powiedzenie "jak Kuba Bogu tak Bóg Kubie". Jeśli uczniowie należycie traktują nauczyciela to on zazwyczaj się odwdzięczy. Nie można wymagać od pedagoga niewiadomo czego, kiedy klasa rozrabie, nie chce się uczyć, lekceważy nauczyciela (chociaż z drugiej strony nauczyciel nie powinien do tego dopuścić).
Każdemu życzę tak wspaniałej nauczycielki na jaką ja trafiłam.
Pozdrawiam serdecznie |
_________________ dance or die!!! addicted to the dancefloor... |
|
|
|
|
|
Sagittaire
Pierwszy Solista
Wiek: 41 Posty: 2809
|
Wysłany: Pon Maj 17, 2010 10:57 am
|
|
|
no to sie wszyscy cieszymy, ze sie Wam tak dobrze trafilo |
|
|
|
|
|
Buba
Adept Baletu
Związek z tańcem: uczennica OSB
Wiek: 30 Posty: 141
|
Wysłany: Pon Maj 17, 2010 4:42 pm
|
|
|
Niestety dobry nauczyciel klasyki to już "gatunek wymierający". A szkoda. Bo kto inny jak nie dobry pedagog ma zachęcić dzieci do tańca klasycznego? Sami rodzice nie wystarczą! Pozdrwiam i życzę wszystkim, aby w życiu trafiali na samych dobrych pedagogów, z pasją |
_________________ dance or die!!! addicted to the dancefloor... |
|
|
|
|
|
estelle
Adept Baletu
Związek z tańcem: tancerz, uczeń
Posty: 90
|
Wysłany: Pią Lut 04, 2011 4:48 pm
|
|
|
wymagający, uśmiechnięty |
_________________ neno, ty też masz ode mnie buziaka ;* |
|
|
|
|
|
blancari
Adept Baletu
Związek z tańcem: instruktor
Posty: 65
|
Wysłany: Pią Lut 04, 2011 5:17 pm
|
|
|
Idealny nauczyciel to dla mnie taki, od którego najwięcej można się nauczyć, nie tylko technicznie, ale ogólnie ukształtować całą swoją postawę tancerza. To taki, dzięki któremu kształtujemy zarówno swoje ciało jak i charakter.
Najważniejsze cechy to moim zdaniem:
1) Gruntowna wiedza na temat tego czego uczy, wciąż pogłębiana
2) Wiedza JAK czegoś nauczyć (tutaj często widać niedostatek u bardzo utalentowanych tancerzy. Po porostu ktoś z dużym talentem tanecznym często pewne rzeczy łapie automatycznie i dopiero jako instruktor musi zrozumieć, że ktoś może mieć z czymś problem)
3) Chęć i pasja uczenia i dzielenia się wiedzą
4) Miłe usposobienie
5) Konsekwencja i wytrwałość
6) Umiejętność stawiania przed uczniem wyzwań, które będą wymagały wysiłku, ale go nie odstraszą
7) Umiejętność motywowania do pracy
Ważne, o czym mało się mówi: psychiczne przygotowanie do spotkania z uczniem bardziej utalentowanym od siebie. Są niestety instruktorzy, którzy nie potrafią tego unieść i zamiast w taką osobę inwestować, bądź wysłać ją do lepszych od siebie - budują jej tzw "szklany sufit", niby ucząc, a w rzeczywistości ją blokując
9) Nie boi się konkurencji, nie boi się wysłać ucznia do kogoś innego, kto może go jeszcze czegoś nauczyć.
10) Na zajęciach skupia się na uczniach, a nie na podziwianiu siebie w lustrze
Generalnie - idealny nauczyciel jest całkowicie skupiony na efektywnym nauczaniu, a nie na sobie. |
|
|
|
|
|
|