Sugestie i uwagi do "Słownika" - wątek otwarty |
Autor |
Wiadomość |
Cheryl
Solista Baletu
Posty: 1890
|
Wysłany: Pią Lut 09, 2007 5:57 pm
|
|
|
drCoppelius napisał/a: | ja mam małe pytanie: Jak wyglada "Battement tendu pour le pied"? |
To nic innaego jak wyciągnięcie battement tendu w bok i postawienia bo boku stopy przez poł palec na flex (na ziemi)
1. Najpierw naciągnięta stopa
2. teraz pół palec
3. Do ciśnięcie płasko stopy do ziemi
4. Znów poł plaec
5. Point
Mam nadzieję, że skapowałaś |
_________________ Klawisze pianina są czarne i białe, ale grają niczym milion kolorów w Twojej podświadomości. |
|
|
|
|
|
Joanna
ADMINISTRATOR
Związek z tańcem: tancerka?
Posty: 2981
|
Wysłany: Pią Lut 09, 2007 9:16 pm
|
|
|
Cheryl, ciężar ciała przechodzi na dwie nogi, czy zostaje na opornej? Bo ja znam to ćwiczenie w takich dwóch wariantach, i zawsze mi się myli które jest które, bo one mają chyba różne nazwy?
I ponawiam pytanie o ten taniec rosyjski, gdyby ktoś wiedział |
_________________ "Plié is the first thing you learn and the last thing you master" Suzanne Farrell |
|
|
|
|
|
Gość
Solista Baletu
Związek z tańcem: tancerka
Posty: 1107
|
Wysłany: Pią Lut 09, 2007 9:18 pm
|
|
|
ciężar zostaje na opornej |
|
|
|
|
|
Joanna
ADMINISTRATOR
Związek z tańcem: tancerka?
Posty: 2981
|
Wysłany: Pią Lut 09, 2007 9:23 pm
|
|
|
A jak się w takim razie nazywa podobne ćwiczenie, gdzie ciężar ciała przechodzi na obie nogi (cała reszta tak samo)? |
_________________ "Plié is the first thing you learn and the last thing you master" Suzanne Farrell |
|
|
|
|
|
Cheryl
Solista Baletu
Posty: 1890
|
Wysłany: Nie Lut 11, 2007 6:50 pm
|
|
|
Tak jak mówić gość ciężar pozostaje no nodze opornej, i o ile mi wiadomo nie ma takiego ćwiczenia gdzie ciężar przenosisz. Ale mogę się mylić |
_________________ Klawisze pianina są czarne i białe, ale grają niczym milion kolorów w Twojej podświadomości. |
|
|
|
|
|
Joanna
ADMINISTRATOR
Związek z tańcem: tancerka?
Posty: 2981
|
Wysłany: Nie Lut 11, 2007 7:43 pm
|
|
|
Właśnie ja kiedyś robiłam takie ćwiczenie, że się przenosi ciężar ciała, tak że przez chwile stoi się w drugiej. Dlatego pytam o to rozróżnienie. |
_________________ "Plié is the first thing you learn and the last thing you master" Suzanne Farrell |
|
|
|
|
|
Kasia :))
Pierwszy Solista
Związek z tańcem: oby wieczny!
Wiek: 73 Posty: 2627 Skąd: z dwóch końców Polski;D
|
Wysłany: Nie Lut 11, 2007 8:27 pm
|
|
|
Ja znam to ćwiczenie w kilku wersjach. Noga wystawiona jest na battement tendus do boku i:
1.Nie przenosze ciezaru ciala
2.Rozkładam między nogi
3.Przechodzę na drugą nogę przez plie i wracam tak samo |
_________________ wieczny tańcogłód. |
|
|
|
|
|
Czajori
Solista Baletu
Związek z tańcem: na całe życie! :)
Posty: 1638 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie Mar 04, 2007 11:06 pm
|
|
|
Czy komuś z Forumowiczów mówi coś termin "soubresauts"? Nie mogę nigdzie znaleźc definicji. |
|
|
|
|
|
Kasia G
ADMINISTRATOR
Związek z tańcem: krytyk
Wiek: 47 Posty: 4412 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie Mar 04, 2007 11:44 pm
|
|
|
Waganowa, str. 103
Soubresaut - skok z 2 nóg na 2 nogi. Odepchnąc się od podłogi, odleciec w przód nie rozwierajac złączonych stóp o wyciagniętych palcach. Tułów przed rozpoczeciem skoku skłonic wprzód, a podczas wzlotu przegiąc mocno w tył tak aby nogi pozostały z tyłu. Nogi w skoku łaczymy bez udereznia łydką o łydkę, mocno sciskamy końce stóp. Opadać jednoczesnie na obie nogi w plie, ręce swobodne mniej więcej w pozycji przygotowawczej |
_________________ Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec |
|
|
|
|
|
Martis95
Adept Baletu
Związek z tańcem: uczeń
Wiek: 28 Posty: 79 Skąd: Thorn
|
Wysłany: Pon Mar 05, 2007 7:40 am
|
|
|
Nie rozumiem...
A macie może zdjęcie lub filmik czy coś?
Jak tak to bym prosiła |
_________________ Dusza nie znałaby tęczy, jeśli serce nie znałoby łez. |
|
|
|
|
|
Olimpia
Koryfej
Związek z tańcem: tancerz, choreograf
Wiek: 36 Posty: 808 Skąd: Koszęcin
|
Wysłany: Wto Mar 06, 2007 1:06 am
|
|
|
hmmm...z opisu wg. Waganowej i mojej wyobrazni wynika, ze to moze byc skok podobny do tego ktory wykonuje Giselle. Bardzo czesto na roznych fotografiach tancerka jest ukazana wlasnie w tym skoku. Jako Giselle ma wtedy biala paczke, z 2 aktu. Rece w alonge.
Przerylam wiele galerii ale nie moge znalezc zdjecia bede szukac dalej.
Termin ten obił mi sie o uszy na klasyce w OSB, ale nie moge konkretnie przypomniec sobie przy jakiej okazji. |
|
|
|
|
|
Joanna
ADMINISTRATOR
Związek z tańcem: tancerka?
Posty: 2981
|
Wysłany: Wto Mar 06, 2007 2:30 am
|
|
|
In case of any doubts, ask Google
|
_________________ "Plié is the first thing you learn and the last thing you master" Suzanne Farrell |
|
|
|
|
|
makova_panienka
Solista Baletu
Związek z tańcem: uczennica
Wiek: 33 Posty: 1073 Skąd: z łąki
|
Wysłany: Wto Mar 06, 2007 8:15 am
|
|
|
znany także pod nazwą saut d'ange |
_________________ wild thing,
you make my heart sing,
you make everything groovy,
wild thing!!!
|
|
|
|
|
|
Olimpia
Koryfej
Związek z tańcem: tancerz, choreograf
Wiek: 36 Posty: 808 Skąd: Koszęcin
|
Wysłany: Wto Mar 06, 2007 7:52 pm
|
|
|
Joanno dokladnie o takie zdjecie Giselle mi chodzilo |
|
|
|
|
|
Kasia G
ADMINISTRATOR
Związek z tańcem: krytyk
Wiek: 47 Posty: 4412 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto Mar 06, 2007 8:19 pm
|
|
|
Joanno, czy możesz przekleić te zdjecia w odpowiednie miejsce w słowniku albo podac mi linki do nich przez PW żebym uzupełniła słownik?
***
i jeszcze jedno: czy ktoś byłby skłonny opracowac postulowane wyzej terminy, których brakuje w słowniku? Chodzi o brise, 'releve lent, pique, penche. Wam, praktykom będzie na pewno łatwiej....
PS. podczyściłam wątek bo cos długi sie zrobił |
_________________ Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec |
|
|
|
|
|
Książe Benno
Corps de Ballet
Posty: 333
|
Wysłany: Wto Mar 06, 2007 11:07 pm
|
|
|
Brise
Brise posiada dwie postacie: pierwsza kończy się w V pozycji, druga - na jedną nogę dessus-dessous.
Brise Dla rozpoczęcia ruchu prawą nogą trzeba stanąć do V pozycji, lewa z przodu, plie, a prawą nogę ślizgowym ruchem wyrzuca się w powietrze nie wyżej niż na 45 stopni, następnie uderza z przodu o lewą nogę (obie nogi mocno wyciągnięte), która ze skoku przesuwa się wraz z całym tułowiem ku czubkowi prawej nogi, czyli do tego punktu, do którego noga była wyrzucona. Z lekka otworzyć nogi i skoczyć lewą na przodzie na demi-plie zachowując skręt lewj nogi.
Opis jak wykonać Brise z "Zasad" Waganowej.
obrazki
Tu jest bardzo fajna strona z obrazkami poszczególnych figur - przepraszam za długi link...
Post edytowany (skrócona nazwa linku). J. |
_________________ Where there is discord, may we bring harmony. Where there is error, may we bring truth. Where there is doubt, may we bring faith. And where there is despair, may we bring hope. |
|
|
|
|
|
Joanna
ADMINISTRATOR
Związek z tańcem: tancerka?
Posty: 2981
|
Wysłany: Wto Mar 06, 2007 11:09 pm
|
|
|
No tak, ale chyba nie chodzi o to, aby skopiować opis z Waganowej, bo z tym Kasia na pewno nie zwracałaby się do nas. I z tego, co rozumiem idee słownika, nie chodzi rownież o dokładny opis jakiegoś pas (w sensie którą nogą się rusza w którą stronę, idt.), a po prostu ogólną charakterystykę kroku. |
_________________ "Plié is the first thing you learn and the last thing you master" Suzanne Farrell |
|
|
|
|
|
Nati
Koryfej
Związek z tańcem: czynny! SB+OEB
Wiek: 33 Posty: 805 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Czw Mar 08, 2007 8:45 am
|
|
|
można by było w słowniku umieścić jeszcze TANDU ?? |
_________________ Taniec wymaga człowieka chętnego,
szlachetnego, opanowanego;
człowieka o zrównoważonych siłach.
Dlatego chwalę taniec... |
|
|
|
|
|
Kasia :))
Pierwszy Solista
Związek z tańcem: oby wieczny!
Wiek: 73 Posty: 2627 Skąd: z dwóch końców Polski;D
|
Wysłany: Pią Mar 09, 2007 6:07 pm
|
|
|
Cytat: | battements - grupa ruchów nogi pracującej. Istnieją różnorodne formy b. od najprostszych (b. tendus) do złożonych (b. divisé en quarts). Każde pas zawiera element b. dlatego wśród ćwiczeń baletowych zajmuje ono czołowe miejsce. |
|
_________________ wieczny tańcogłód. |
|
|
|
|
|
Cheryl
Solista Baletu
Posty: 1890
|
Wysłany: Nie Mar 11, 2007 10:11 pm
|
|
|
Kasia napisał/a: | Ja znam to ćwiczenie w kilku wersjach. Noga wystawiona jest na battement tendus do boku i:
1.Nie przenosze ciezaru ciala
2.Rozkładam między nogi
3.Przechodzę na drugą nogę przez plie i wracam tak samo |
No więc, dowiedziałam się, że to ćwiczenie własnie jest tak jak mówi Kasia zalezy od pedagoga |
_________________ Klawisze pianina są czarne i białe, ale grają niczym milion kolorów w Twojej podświadomości. |
|
|
|
|
|
Książe Benno
Corps de Ballet
Posty: 333
|
Wysłany: Sro Mar 14, 2007 5:23 pm
|
|
|
A ja chciałbym polecic to:
http://www.geocities.com/...sik/ballett.gif |
_________________ Where there is discord, may we bring harmony. Where there is error, may we bring truth. Where there is doubt, may we bring faith. And where there is despair, may we bring hope. |
|
|
|
|
|
M.
Koryfej
Wiek: 39 Posty: 737 Skąd: znad morza :)
|
Wysłany: Sro Mar 14, 2007 10:00 pm
|
|
|
a taka pozycja, w której stawy biodrowe są w szpagacie poprzecznym a kolana zgięte pod kątem 90 stopni, którą ma np. melaniak w swoim avatarze (tu), ma swoją nazwę? |
_________________ "Kochamy wciąż za mało i stale za późno..."
J. Twardowski |
|
|
|
|
|
Nati
Koryfej
Związek z tańcem: czynny! SB+OEB
Wiek: 33 Posty: 805 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Sro Mar 14, 2007 10:13 pm
|
|
|
czy to nie poprostu plie? (nie jestem pewna...) |
_________________ Taniec wymaga człowieka chętnego,
szlachetnego, opanowanego;
człowieka o zrównoważonych siłach.
Dlatego chwalę taniec... |
|
|
|
|
|
Bajaderka
Pierwszy Solista
Związek z tańcem: tancerz
Posty: 2382 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw Mar 15, 2007 12:12 am
|
|
|
to jest grand plie tylko że en point. |
|
|
|
|
|
M.
Koryfej
Wiek: 39 Posty: 737 Skąd: znad morza :)
|
Wysłany: Czw Mar 15, 2007 12:27 am
|
|
|
phi! kto by pomyślał - takie ładne - a zwykłe grand plie en point... jak dla mnie to zdecydowanie zasługuje na swoją osobną, francuską nazwę... Ale kończę już moje reformatorsko - offtopowe zapędy i dziękuję Wam za odpowiedź. |
_________________ "Kochamy wciąż za mało i stale za późno..."
J. Twardowski |
|
|
|
|
|
|