| przebieg lekcji | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | sisi ADMINISTRATOR
 
  
 Posty: 1620
 Skąd: z daleka
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pon Lip 24, 2006 3:06 pm   przebieg lekcji |   
 |  
               | 
 |  
               | interesuje mnie jak wyglądają lekcje w waszych szkołach/ogniskach. jakie ćwiczenia "lecą na drążek" a które na środek? czy zestaw ćwiczeń jest stały, czy zmieniany z lekcji na lekcję (nie mam na myśli kombinacji tylko drązek, adagio) i zawsze w tej samej kolejności? |  
				| _________________ you broke my heart cause I couldn't dance
 you didn't even want me around
 but now I'm back to let you know
 I CAN REALLY SHAKE THEM DOWN!!
 |  
                                |             |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | raisa Solista Baletu
 
  
 Związek z tańcem:
 Uczeń OSB
 Wiek: 29
 Posty: 1070
 Skąd: z piosenki Grabaża ;)
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pon Lip 24, 2006 3:26 pm |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie na zajęciach zawsze zaczynaliśmy od rozgrzewki (to chyba oczywiste). Potem trochę trudniejsze. Typu szpagaty, żabki, podonszenie nóg. Co do tych samych ćwiczeń to mieliśmy tak, że na początek te już nam znane a później pani wprowadzała coś innego. W drugiej połowie lekcji mieliśmy ćwiczenia na drążku. MNiej więcej takie same. A na koniec ćwiczenia skoków albo tańczyłyśmy polke. Albo pani tam czasem mówiła: "no to teraz zatańczcie coś dla pani" albo "pokażcie mi swoje ukłony. spacjalnie dla mnie". No i cała sala wtedy była nasza. I chyba to ostatnia część nam się bardzo podobała ale zawsze na początku nie wiedziałyśmy jak tańczyć, wstydziłyśmy się. |  
				| _________________ "Ale próbować warto"
 William Wharton
 |  
                                |             |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bajaderka   Pierwszy Solista
 
  
 Związek z tańcem:
 tancerz
 Posty: 2382
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pon Lip 24, 2006 3:41 pm |   
 |  
               | 
 |  
               | U nas zawsze przed lekcją musimy się rozgrzać same, bardzo rzadko rozgrzewka jest na lekcji, gdyż jest to poprostu marnowanie czasu. A wiadomo, ze jak ktoś przyjdzie wcześniej, przebierze się i zostanie mu 15 minut na rogrzewkę, to jest ok. Czasami mamy zamiast lekcji bar au sole,  żeby poprawić wykręcenie, trzymanie bioder, korpusu itp. Ale zazwyczaj jest normalna lekcja. Zaczynamy od drążka, plie, battements, jete, frape, fondu (albo na odwrót-fondu, frape),rozciaganie na drążku i na środku (albo z jedną nogą na drążku- na ponad szpagat. Czyli pól na drążku i pół na środku:) ),  grand battements i adagio (które nie zawsze jest przy drążku). Później środek. Jeśli mamy dużo czasu, to na środku też robimy battemets, jete, czasem fondu, adagio, grand battemets (albo adagio połączone z grand battemets). Noi później skoki, to już tradycyjnie changemets, 32, 64, albo 100:) Ale sto,to się rzadko zdarza- zazwyczaj wtedy jak np. mam straszną ochote się pomęczyć, to prosze o 100 changemets. Noi wtedy sama skaczę, bo reszta zazwyczaj nie chce. Noi reszta skoków, jakieś echappe, jete i inne. Często robimy też przekątną- pique, chaines, grand pas de chat, grand jete itp. Noi czasem się zdarzają, jak mamy takie dni, że nam się naprawde nic nie chce, improwizacje. 
   |  
				| _________________ You can take the Dancer out of the Dance, but you can't take the Dance out of the Dancer
 |  
                                |             |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Cheryl   Solista Baletu
 
  
 Posty: 1890
 
 | 
            
               |  Wysłany: Czw Sie 03, 2006 5:47 pm   Lekcja klasyki |   
 |  
               | 
 |  
               | U nas w szkole wygląda to tak: Jeśli mamy lekcję o 8. rano to wiadomo, trzba być wcześniej. Conajmniej za 15 ósma. Ja jestem zawsze 7.15-7.30 . Sama się rozgrzewam. O 8 na salę baletową wchodzi pani profesor i akompaniator. Wtedy każdy MUSI już być. Dzwonek na lekcję i zaczynamy:
 DRĄŻEK
 1. Plie
 2. Battemant tendu
 3. Battement jete
 4. Rond de jabm parter [czyt. rą de żą parter]
 5. Fondu
 6. Frappe
 7. Rond de jambe na 90 stopni
  w niższych klasach na 45stopni 8. Adagio
 9. Petit battement
 10. Grand battement
 ŚRODEK:
 Powtórzenie ćwiczeń z drązka na środku sali.
 SKOKI:
 Hmm, z reguły jest tak:
 1. Echappe
 2. Assemble
 3. Sautenu
 4. Jete
 5. Ferme
 6. Ambontie
 To na tyle ze skoków, oczywście jest dużo skoków. Ale nie chce mi się ich pisać bo jest ich mnóstwo. Dodaj, że na koniec skoków z reguły cała klasa robi jeszcze 32 changement.
 POINTY:
 1. Echappe
 2. Pas de bouree
 3. Pirouette
 4. Ballone
 5. Changement na palcach-> pointach
 6. Przekątne:
 a) chane
 b) pique
 I dla wybitniejszych
 Fouette
 oraz Fouette Włoskie.
 Tutaj macie gify jak to wygląda:
 Włoskie:
 http://republika.pl/blog_...2/sz/ballet.gif
 ZWYKŁE:
 http://republika.pl/blog_...ette_zwykle.gif
 |  
				| _________________ Klawisze pianina są czarne i białe, ale grają niczym milion kolorów w Twojej podświadomości.
 |  
                                |             |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | just_me   Corps de Ballet
 
  
 Wiek: 36
 Posty: 372
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: Czw Sie 03, 2006 7:15 pm |   
 |  
               | 
 |  
               | Cheryl, ile trwa Twoja lekcja klasyki? Z ilu 45-minutowych lekcji się składa? 
 Dzięki za gify, ale większość wie, jak te fouettes wyglądają
   |  
				| _________________ What would happen to Juliet if there was no Romeo?
 |  
                                |             |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Gość   Solista Baletu
 
  
 Związek z tańcem:
 tancerka
 Posty: 1107
 
 | 
            
               |  Wysłany: Czw Sie 03, 2006 9:01 pm |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie (ogólnie jest podobnie jak u Cheryl, dlatego wypiszę tylko różnice): 
 DRĄŻEK
 frappe zwykle "splecione" z petit (tzn np. po 3 frappe krzyzem, 16 petit, 4 frappe do boku itd)
 przed adagiem czasem rozciaganie
 ćwiczenia często łązone w bloki - np. plie z tendu oraz jete (nie ma żadnej przerwy pomiędzy ćwiczeniami)
 
 ŚRODEK
 zaczyna się zwykle małym adagiem
 potem ćwiczenia jak przy drążku
 duża ilość piruetów wkomponowanych w ćwiczenia oraz kombinacji samych piruetów
 na końcu bardzo rozbudowane duże adagio
 
 SKOKI
 małe, średnie i duże:
 soute, echappe, assamble, jete, ferme, entrelase, grand pas de chat, grand jete
 jest ich sporo wiecej, ale tak na szybko tyle sobie przypomniałam (a w każdy skok tak na prawdę składa się z kilku różnych, a nosi nazwę skoku "głównego")
 
 POINTY
 piruety w różnych kombinacjach
 przekątne z amboite, piruetami
 
 
 Cheryl, jaki skok masz na mysli pisząc sautenu?
 
 Sisi, wiem, że ja się tym miałam zająć, ale nie wyszło...Proszę nie bij (albo przynajmniej niezbyt mocno...)
 |  
                                |             |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Cheryl   Solista Baletu
 
  
 Posty: 1890
 
 | 
            
               |  Wysłany: Czw Sie 03, 2006 9:21 pm   HA :] |   
 |  
               | 
 |  
               | U nas lekcja trwa zwykłe 3 godziny czyli 3 lekcje. Sautenu to inaczej suteni......... Czasami jednak mamy tylko 2 godziny. Niestety :[ |  
				| _________________ Klawisze pianina są czarne i białe, ale grają niczym milion kolorów w Twojej podświadomości.
 |  
                                |             |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sisi ADMINISTRATOR
 
  
 Posty: 1620
 Skąd: z daleka
 
 | 
            
               |  Wysłany: Czw Sie 03, 2006 10:08 pm |   
 |  
               | 
 |  
               | Gościu nie będę bić, rozumiem ze nie zawsze ktoś ma czas  zresztą to co ja napisałam w encyklopedii to tylko taki ogólny zarys - a ci co chcą uważniej się w to wgłębić/ zrobić sobie odmianę znajdą ją tutaj   |  
				| _________________ you broke my heart cause I couldn't dance
 you didn't even want me around
 but now I'm back to let you know
 I CAN REALLY SHAKE THEM DOWN!!
 |  
                                |             |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bajaderka   Pierwszy Solista
 
  
 Związek z tańcem:
 tancerz
 Posty: 2382
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: Czw Sie 03, 2006 10:49 pm |   
 |  
               | 
 |  
               | Cheryl, wybacz, ale moim zdaniem powinnaś poczytać troszkę słownik terminów baletowych, bo cienko z pisownią u Ciebie... Wiesz, nie piszę tego złośliwie, tylko trudno czasem zrozumieć o jakie ćwiczenie Ci chodzi (raczej nie mi, ale niektórym napewno).
 
 A tak pozatym, to w której jestes klasie baletowej?
   |  
				| _________________ You can take the Dancer out of the Dance, but you can't take the Dance out of the Dancer
 |  
                                |             |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Cheryl   Solista Baletu
 
  
 Posty: 1890
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pią Sie 04, 2006 12:42 pm   No wiem.. |   
 |  
               | 
 |  
               | XXXXXXXX |  
				| _________________ Klawisze pianina są czarne i białe, ale grają niczym milion kolorów w Twojej podświadomości.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Cheryl Czw Sie 12, 2010 11:18 pm, w całości zmieniany 1 raz |  
                                |             |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bajaderka   Pierwszy Solista
 
  
 Związek z tańcem:
 tancerz
 Posty: 2382
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pią Sie 04, 2006 1:26 pm |   
 |  
               | 
 |  
               | Wiem, w takim razie jeśli to była pomyłka, to przepraszam:) A zdjecie ładne:)
 
   |  
				| _________________ You can take the Dancer out of the Dance, but you can't take the Dance out of the Dancer
 |  
                                |             |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Czajori   Solista Baletu
 
  
 Związek z tańcem:
 na całe życie! :)
 Posty: 1638
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pią Sie 04, 2006 5:42 pm |   
 |  
               | 
 |  
               | Poprawcie mnie jesli się mylę, ale soutenu to bardziej obrót, niż skok - przynajmniej tak mnie zawsze uczono! |  
				| _________________ Anna Pawłowa nigdy nie zakręciła więcej niż dwa piruety, ale jakiż wyraz miały jej arabeski!
 |  
                                |             |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bajaderka   Pierwszy Solista
 
  
 Związek z tańcem:
 tancerz
 Posty: 2382
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pią Sie 04, 2006 5:56 pm |   
 |  
               | 
 |  
               | Czajori, soutenu to jest obrót, nie skok, więc masz racje:) |  
				| _________________ You can take the Dancer out of the Dance, but you can't take the Dance out of the Dancer
 |  
                                |             |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Cheryl   Solista Baletu
 
  
 Posty: 1890
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pon Sie 07, 2006 7:32 pm |   
 |  
               | 
 |  
               | http://www.youtube.com/watch?v=biIFu1kVUkY&NR Tutaj jest link do lecji tańca, może trochę nietypowej. Takie leckej zawsze są w teatrach jako rozgrzewka przed probami.
 |  
				| _________________ Klawisze pianina są czarne i białe, ale grają niczym milion kolorów w Twojej podświadomości.
 |  
                                |             |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PavlovaAnna Adept Baletu
 
  
 Posty: 139
 Skąd: z jednego małego miejsca na ziemi...
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pon Sie 07, 2006 10:17 pm |   
 |  
               | 
 |  
               | Znów mi nie chodzi...   |  
                                |             |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sisi ADMINISTRATOR
 
  
 Posty: 1620
 Skąd: z daleka
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pon Sie 07, 2006 10:49 pm |   
 |  
               | 
 |  
               | super, bardzo mi się podoba  szkoda tylko ze jest niemiecki dubbing, ale długość filmiku to wynagradza   |  
				| _________________ you broke my heart cause I couldn't dance
 you didn't even want me around
 but now I'm back to let you know
 I CAN REALLY SHAKE THEM DOWN!!
 |  
                                |             |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bajaderka   Pierwszy Solista
 
  
 Związek z tańcem:
 tancerz
 Posty: 2382
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pon Sie 07, 2006 11:16 pm |   
 |  
               | 
 |  
               | O tak, szkoda tylko, że ten dubbing jest niemiecki. No, ale filmik jest świetny!! Bardzo lubie tego typu filmiki. No, pomijając balety;)
 |  
				| _________________ You can take the Dancer out of the Dance, but you can't take the Dance out of the Dancer
 |  
                                |             |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Paula   Solista Baletu
 
  
 Związek z tańcem:
 instruktor fitness
 Wiek: 36
 Posty: 1116
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: Wto Sie 08, 2006 10:42 am |   
 |  
               | 
 |  
               | Zdziwił mnie trochę ostatni dialog, bo jeśli dobrze zrozumiałam to ta nauczycielka pod koniec tłumaczyła że ta jest za bardzo zestresowanan przy ćwiczeniach i za bardzo spięta. Poradziła jej aby ta po powrocie to domu nie ćwiczyła tylko zajęła się tym co sprawia jej przyjemność a co nie jest baletem: zabawą czy inną rozrywką. |  
				| _________________ denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych
 Kiedyś tancerka teraz instruktor fitness: w tym też można się spełniać :)
 |  
                                |             |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Cheryl   Solista Baletu
 
  
 Posty: 1890
 
 | 
            
               |  Wysłany: Wto Sie 08, 2006 11:15 am |   
 |  
               | 
 |  
               | XXXXXXX |  
				| _________________ Klawisze pianina są czarne i białe, ale grają niczym milion kolorów w Twojej podświadomości.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Cheryl Czw Sie 12, 2010 11:29 pm, w całości zmieniany 1 raz |  
                                |             |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Agasiek   Koryfej
 
  
 Posty: 761
 
 | 
            
               |  Wysłany: Wto Sie 08, 2006 11:23 am |   
 |  
               | 
 |  
               | A rozciągasz się choć troche w domu???/   
 przypominam ze jest to wątek o przebiegu lekcji a nie o tym jak ćwiczymy w domu. o tym rozmawiamy w pogadalni. s.
 |  
                                |             |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bajaderka   Pierwszy Solista
 
  
 Związek z tańcem:
 tancerz
 Posty: 2382
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: Sro Sie 09, 2006 5:32 pm |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Paula napisał/a: |  	  | Zdziwił mnie trochę ostatni dialog, bo jeśli dobrze zrozumiałam to ta nauczycielka pod koniec tłumaczyła że ta jest za bardzo zestresowanan przy ćwiczeniach i za bardzo spięta. Poradziła jej aby ta po powrocie to domu nie ćwiczyła tylko zajęła się tym co sprawia jej przyjemność a co nie jest baletem: zabawą czy inną rozrywką. | 
 
 Paulo, w tym nie ma nic dziwnego. Jeżeli ktoś ćwiczy codziennie przez dajmy na to 2,3 godziny (lub mniej, więcej) to po powrocie do domu musi być chociaz trochę zmęczony; to już jest indywidualna sprawa, zależy od organizmu każdego z nas. Noi gdy w domu jeszcze dodtkowo będzie ćwiczyć, to na następny dzień już nie będzie mieć siły i nie bedzie jej wszystko tak dobrze wychodzić, niż by była rozluźniona i wypoczęta.
 |  
				| _________________ You can take the Dancer out of the Dance, but you can't take the Dance out of the Dancer
 |  
                                |             |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kasia :))   Pierwszy Solista
 
  
 Związek z tańcem:
 oby wieczny!
 Wiek: 75
 Posty: 2627
 Skąd: z dwóch końców Polski;D
 
 | 
            
               |  Wysłany: Pią Sie 11, 2006 9:50 am |   
 |  
               | 
 |  
               | Dokładnie. Co za dużo to nie zdrowo. Jeszcze się zniechęci, zbrzydnie mu.. Skoro i tak ma dużo godzin zajęć, lepiej, żeby w domu trochę odpoczął, żeby korzystał też z życia na inne sposoby..   |  
				| _________________ wieczny tańcogłód.
 |  
                                |             |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Cheryl   Solista Baletu
 
  
 Posty: 1890
 
 | 
            
               |  Wysłany: Nie Sie 20, 2006 3:08 pm |   
 |  
               | 
 |  
               | Kasiu myslę, że nie zbrzydnie. Skoro tyle ćwiczy nie myślę, żeby ta dziewczzyna chciała przestać. Wyobraź sobie, że my jak mamy Dziadka do Orzechów grać rano o 11 i wieczorem o 19 to każdego mu się chce? Ludzie są zmęczeni, ja nie!  Bo kocham to co robię i mogłabym grać jeszcze 2 spektakle!! |  
				| _________________ Klawisze pianina są czarne i białe, ale grają niczym milion kolorów w Twojej podświadomości.
 |  
                                |             |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gonia   Solista Baletu
 
  
 Związek z tańcem:
 miłośnik
 Posty: 1705
 
 | 
            
               |  Wysłany: Nie Sie 20, 2006 7:11 pm |   
 |  
               | 
 |  
               | czy macie może jakiś filmik czy coś, przedstawiające Ballone? bo czytam i czytam encyklopedię i nie rozumiem, jak to wygląda... |  
				| _________________ Na forum wróciłam po 2 latach, widać nie da się żyć bez tańca, chociaż już zapewne do niego nie wrócę. Trochę jakby nowe życie.
 Nie wiem, czy wróciłam na stałe, może za chwilę znów zniknę. Ale co jakiś czas zaglądnę.
 |  
                                |             |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PavlovaAnna Adept Baletu
 
  
 Posty: 139
 Skąd: z jednego małego miejsca na ziemi...
 
 | 
            
               |  Wysłany: Nie Sie 20, 2006 7:33 pm |   
 |  
               | 
 |  
               | Widziałaś może kiedyś Goniu  wariacje Wieszczki Lalek??? |  
				| _________________ Oglądam-
 Spocenie
 Łzy
 Uśmiechy
 Rozpalone marzenia
 Wyzwolenie radości
 Trud i zmęczenie...
 Balet
 |  
                                |             |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |