www.balet.pl Strona Główna www.balet.pl
forum miłośników tańca

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
T. klasyczny z Petersburga-kurs!!!
Autor Wiadomość
Kasia G 
ADMINISTRATOR


Związek z tańcem:
krytyk
Wiek: 47
Posty: 4412
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Cze 07, 2008 4:45 pm   T. klasyczny z Petersburga-kurs!!!

Zapraszamy wszystkich chętnych do wzięcia udziału w kursie letnim Pedagogiki Baletu !

W programie, w dniach:

30.06. – 05.07. 2008r.
PETERSBURSKA
SZKOŁA TAŃCA KLASYCZNEGO
- lekcje, metodyka nauczania, literatura baletowa, filmy


Pedagog prowadzący:
Ludmiła Sierieżnikowa – profesor Akademii Kultury w Sankt Petersburgu, wykładowca metodyki nauczania tańca klasycznego i literatury baletowej.


Zajęcia odbywać się będą:
w sali nr V Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. R. Turczynowicza w Warszawie, ul. Moliera 2/4
30 czerwca - w godz. 10.00 – 14.00
od 1 do 5 lipca - w godz. 8.30 – 12.30

Cena kursu:
Hospitowanie zajęć – 200 zł.
Uczestniczenie czynne – 300 zł.
-płatne na konto AMFC – 80 1750 0009 0000 0000 0561 2918 - z dopiskiem „kurs, Pedagogika Baletu"
Uwaga! – z opłat zwolnieni są studenci Pedagogiki Baletu i nauczyciele szkół baletowych
Dodatkowe informacje:
st. wykł. Małgorzata Kucharska-Nowak – organizator
taniec@chopin.edu.pl
_________________
Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
 
 
     
Nati 
Koryfej

Związek z tańcem:
czynny! SB+OEB
Wiek: 33
Posty: 805
Skąd: Zabrze
Wysłany: Sob Cze 07, 2008 9:15 pm   

i jak zwykle wszytsko w Wawie :roll: :( przepraszam, za ten niepotrzebny komentarz, ale jeste zrozpaczona :)
_________________
Taniec wymaga człowieka chętnego,
szlachetnego, opanowanego;
człowieka o zrównoważonych siłach.
Dlatego chwalę taniec...
 
 
     
Scarpia 
Adept Baletu


Związek z tańcem:
Scarpia
Posty: 208
Wysłany: Sob Cze 07, 2008 11:40 pm   

Czy wiadomo w jakim języku będa prowadzone zajęcia?
 
     
Kasia G 
ADMINISTRATOR


Związek z tańcem:
krytyk
Wiek: 47
Posty: 4412
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Cze 08, 2008 12:55 pm   

zapewne z polska po rosyjsku bo ta pani pedagpg dośc regularnie przyjezdza prowadzić te zajęcia z Pedagogiką baletu czyli ogólnie w jezyku baletowym - terminy francuskie z rosyjskimi koncówkami i z mieszanka rosyjsko - polskich zwrotuów popularnych :))) (uwielbiam to!) dodam ze ja się wybieram hospitowac te zajęcia :)))
_________________
Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
 
 
     
mirrorball
Adept Baletu

Związek z tańcem:
instruktor
Posty: 225
Wysłany: Sro Cze 11, 2008 9:08 pm   

Kasiu, czekamy na zdjęcia i komentarz, bardzo żałuję,ale mam wtedy zjazd na kursie, chętnie bym obejrzała te lekcje.

pozdrawiam
m.
 
     
Kasia G 
ADMINISTRATOR


Związek z tańcem:
krytyk
Wiek: 47
Posty: 4412
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Cze 11, 2008 11:09 pm   

postaram sie wszystkim zainteresowanym zapewnic "obsługę prasową" ;)
_________________
Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
 
 
     
Kasia G 
ADMINISTRATOR


Związek z tańcem:
krytyk
Wiek: 47
Posty: 4412
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Lip 01, 2008 12:06 am   

Fotoreportaż z 1 dnia kursu

Lekcja – elementy nauczania dla klasy 3 szkoły baletowej


metodyka – jak nauczyć dziecko postawy baletowej



Repertuar – nauka Polki pizzicato dla dwóch uczennic

_________________
Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
 
 
     
.:Agga:. 
Solista Baletu


Związek z tańcem:
uczeń
Posty: 1164
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto Lip 01, 2008 9:59 am   

Kasiu czy moglabys napisac czego dowiedzialas sie odnosnie nauczania dziecka podstawy baletowej?
_________________
"artystą nie jest się dzięki szkole, ale bez niej można być w ogóle pozbawionym takiej szansy..."
 
 
     
Kasia G 
ADMINISTRATOR


Związek z tańcem:
krytyk
Wiek: 47
Posty: 4412
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Lip 01, 2008 4:10 pm   

jak znajde momencik to napisze ok?
_________________
Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
 
 
     
nathaliye 
Pierwszy Solista


Posty: 2264
Wysłany: Wto Lip 01, 2008 4:16 pm   

czy to są w jakiś sposób powtarzalne albo cykliczne warsztaty?
_________________
http://www.funpic.hu/swf/monitor_cleaner.swf

sukces? 100% talentu, 100% pracy
 
 
     
Kasia G 
ADMINISTRATOR


Związek z tańcem:
krytyk
Wiek: 47
Posty: 4412
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Lip 01, 2008 11:25 pm   

Nie, to owszem coroczny kurs letni dla Pedagogiki baletu ale co roku zajecia są skoncentrowane na innym temacie np. tańce rosyjskie, tańce narodowe polskie, itp. reszta informacji w pierwszym poście tego wątku
_________________
Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
 
 
     
Kasia G 
ADMINISTRATOR


Związek z tańcem:
krytyk
Wiek: 47
Posty: 4412
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Lip 02, 2008 6:01 pm   

Dzień drugi – wszyscy ćwiczą port de bras



Dzień trzeci – pani Ludmiła wszystko ilustruje pokazem i zwraca uwagę na każdy szczegół wykonania



względem wprowadzenia dziecka w 1 klasie szkoły baletowej do nawyków postawy pani Ludmiła mówiła ze:
nie nalezy od razu wymagać i starać sie uzyskac pełne wykręcenie w 1 pozycji - niech na poczatek będzie mocno otwarta ale STABILNA. Nie ma tez już w zwyczaju dawać dzieciom polecenie aby stajac w wykręconych pozycjach "obciążały mały palec" - bo to powadowało stanie wyłącznie na zewnetrznej krawędzi stopy i brak stabilności. Nie nalezy też dawać zbyt wielu uwag co do postawy na raz, a raczej skoncentrowac isę na głownej niedoskonałości tak aby zniwelowac najwazniejszy problem - wraz z nim często znikają i pomniejsze nim wywołane. Np. zadzieranie głowy, zbytnie podciąganie ramion, wypychanie pupy do tyłu, zaciskanie brzucha, itd Generalnie sylwetka ma być cały czas unoszona przez miesnie ku górze - wykrecenie ma być wywoływane właśnie podciągięciem i jakby zawinięciem mięśni nóg do góry i do wnętrza ud. nalezy tez zwracac uwage na pion całego ciała tak aby głowa była nad srodkiem ciężko9ści, we wszystkich poczatkowych pozach i pozycjach stopy (kostki) były pod ciałem, nad nimi kolana, itd... W ćwiczeniach jelsi ktoś nie ma rewelacyjnych warunków nie nalezy na siłę od razu wyciskac zeń grand plie do ziemi, na wysokich półpalcach ani rond de jambes w pełny okrąg - wystarczy tyle ile dany uczeń na razie moze wykonać do granic swej naturalnej mozliwości ale dokładnie, poprawnie, uruchamiajac odpowiednie mięśnie co pozwoli mu wypracowac większe wykręcenie, rozwartość, a przede wszystkim równowagę i pewnosc postawy
_________________
Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
 
 
     
.:Agga:. 
Solista Baletu


Związek z tańcem:
uczeń
Posty: 1164
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sro Lip 02, 2008 6:48 pm   

Drugie zdjecie nie chce mi sie otworzyc. Nie wiem czy tylko mi.

Kasiu, jesli masz wiecej zdjec i troche wolnego czasu czy moglabys je zamiescic?
_________________
"artystą nie jest się dzięki szkole, ale bez niej można być w ogóle pozbawionym takiej szansy..."
 
 
     
Kasia G 
ADMINISTRATOR


Związek z tańcem:
krytyk
Wiek: 47
Posty: 4412
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Lip 02, 2008 8:29 pm   

u mnie się otwiera tylko wolno bo jest duze :(

Zdjęc mam około 200 juz, a jeszcze zostały 3 dni kursu, na pewno jeszcze cos wkleję
_________________
Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
 
 
     
VisVersa
Adept Baletu


Posty: 149
Wysłany: Sro Lip 02, 2008 8:45 pm   

Kasiu, to ciekawe co zrelacjonowałaś o tej postawie :) Jak byś się kiedyś odrobinę nudziła (albo prawie) to może mogłabyś napisać co jeszcze pożytecznego mówiła pani Ludmiła ? :)
 
     
Kasia G 
ADMINISTRATOR


Związek z tańcem:
krytyk
Wiek: 47
Posty: 4412
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Lip 02, 2008 10:08 pm   

mnóstwo ciekawych rzeczy ale głownie przydaych dla metodyków i pedagogów tańca. mam nadzieję, ze w 3 numerze tańca uda mi się opublikowac wywiad z nią nt. petersburskiej szkoły baletu i nie tylko ;)

Grand plie


studium baletek....



plastyczna góra korpusu



preparacja do piruetu
_________________
Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
 
 
     
milton 
Corps de Ballet


Związek z tańcem:
uczeń-ekstern w osb
Wiek: 36
Posty: 408
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Lip 07, 2008 3:20 pm   

No i po kursie..... który byl absolutnie rewelacyjny.
Uczestniczyłem jako hospitatnt (jest taka forma??) i dowiedziałem się mnóstwa wartościowych informacji. Teraz dopiero mam jak ogólne pojecię co i jak należy wykonywać (po: lekcjach z pewnymi pedagogami w szkole, wyjeśdzie do petersburga, podręczniku waganowej prawie na pamięć znanym i właśnie ostatnim kursie),
Wiedza jaka była przekazana jest ogromna. Pani Ludmiła mówiła po rosyjsku ale prawie wszystko dało się zrozumieć. No i była to czysta prawidłowa klasyka.....bez żadnych dziwnych mieszanek szkół. A wiadomo że Petersburg ma ją w najdoskonalszej formie.
Była metodyka tańca klasycznego, lekcja t. klasycznego i repertuar (polka pizzicato, Wariacje: wieszczki lalek, gamzatti i jedna z paquity). No i ogladanie lekcji klasy 4 i 6 z Waganowej. To ostatnie po prostu poraziło wszystkich poziomem.

Z takich ciekawszych elemtów można wymienić szczegółowo pokazane włoskie adagio, cała kombinacja quatre pirouette (te 2 elementy są bardzo rzadko na lekcjach..a szkoda), wszystkich formy fouette czy dokładnie rozłożnoe renverse.

Swoją drogą byłem tam jedyną osobą uczącą się w szkole baletowej ponieważ wszyscy byli albo studentami pedagogiki baletu albo pedagogami (sporo spoza warszawy). Ale atmosfera było bardzo dobra i szkoda tylko że te kursy są tak rzadko....
_________________
Bycie TANCERZEM nie jest kwestią posiadanych w danej chwili umiejętności, lecz STANEM UMYSŁU i gotowości poświęcenia życia dla tańca.....
Ostatnio zmieniony przez Kasia G Pon Lip 07, 2008 3:34 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
aankaa_baletnica=) 
Solista Baletu


Związek z tańcem:
uczennica
Wiek: 31
Posty: 1516
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Lip 08, 2008 12:21 pm   

milton napisał/a:
Z takich ciekawszych elemtów można wymienić szczegółowo pokazane włoskie adagio, cała kombinacja quatre pirouette (te 2 elementy są bardzo rzadko na lekcjach..a szkoda)

Na czym polegają te dwa ćwiczenia? Pierwszy raz o nich słyszę...
 
 
     
Cheryl 
Solista Baletu


Posty: 1890
Wysłany: Sro Lip 09, 2008 3:58 pm   

Quatre pirouette...
znam to ćwiczenie ;]
Stety i niestety... bardzo męcząca kombinacja pirouette w dużych pozach (arabesque, attitude, second i en dednas) w połączeniu z 6 port de bras.
_________________
Klawisze pianina są czarne i białe, ale grają niczym milion kolorów w Twojej podświadomości.
 
     
milton 
Corps de Ballet


Związek z tańcem:
uczeń-ekstern w osb
Wiek: 36
Posty: 408
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Lip 12, 2008 3:43 pm   

Quatre pirouett.
Kombinacja grand pirouette z 6 port de bras. Wykonuje się tylko en dedan. Zaczyna się zawsze od 6 port de bras i kolejno robi się pirouette w arabesque, a la second, efface (noga prosta z przodu) i na koniec tire bouchon z rękoma w 3 pozycji. Wychodzą 4 pirouetty i stąd nazwa.

A włoskie adagio...... to jest określona choreografia adagia. Stare, przekazywane tradycją, zresztą bardzo ładne. Są tam dość charaterystyczne pozy jak plie penche attitude z korpusem jak w 4 arabesque i rękoma zaokrąglonymi.
Jest to wszystko zbyt skomplikowane w zapisie słowami. Trzeba by zobaczyć.
_________________
Bycie TANCERZEM nie jest kwestią posiadanych w danej chwili umiejętności, lecz STANEM UMYSŁU i gotowości poświęcenia życia dla tańca.....
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,21 sekundy. Zapytań do SQL: 33