A na początek, dobra wiadomość - Stéphane Bullion dwa dni temu został mianowany etoile!
http://www.youtube.com/watch?v=rQdclgNtVCE&playnext_from=TL&videos=liYHRvJzruk&feature=browsetag
http://www.youtube.com/watch?v=S07zPq-9FEQ&NR=1
A więc jednak, wykrakałam - moje gratulacje
I nie tak dawno przypominałam sobie film Dominique'a Delouche'a "Sergiusz Lifar - Musagetе", gdzie młodziutki Stephane przygotowywał się pod okiem niezwykle surowych nauczycieli do "Le Chevalier et la Damoiselle" Lifara. Miał wtedy tylko 16 lat, był jeszcze w szkole, a ponoć już zwracał na siebie uwagę. Poza tym jego Armand Duval w "Damie kameliowej" - uwielbiam.
Gdyby kogoś interesowało, jak udało mu się zadebiutować w tej roli, cytuję samego Bullion:
[ib1]It was also Brigitte[/ib1] [mój dopis: Brigitte Lefevre - dyrektor artystyczny tańca w Operze Paryskiej] [ib1]who brought me to the attention of John Neumeier, suggesting I take over the role of Armand, partnering Agnès Letestu in the filmed version of his Dame aux Camélias, when Hervé Moreau was injured. Of course I was worried as I’d never partnered her before nor interpreted the role, but John put me immediately at ease when we went to work with him in Hamburg. All he said was, “Armand is not a prince”. I never thought I had the profile of a prince as, up until then, I tended to be cast as the “villain” in roles like Rothbart or Hilarion.[/ib1]
A tutaj można poczytać więcej: http://www.culturekiosque.com/dance/inter/Stephane_Bullion367.html