Związek z tańcem: krytyk
Wiek: 48 Posty: 4412 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Sie 31, 2011 10:32 am portal taniec.POLSKA
ruszył dziś - na razie mocno niepełny ale prace trwają, przed piszącymi o tancu wielkie zadanie - wypełnić działy portalu treścią i wiedzą dotąd niespisana i nieskatalogowaną
Juz mi sie otwiera.
Ale tak jak widze, to dla tych co tancza taniec modny czyli wspolczesny i widze ze juz tak to zostanie.
A tak na marginesie? Kiedy Instytut Tanca odlaczy sie od Instytutu Muzyki?
Czy ja wiem, z tego co kojarzę, to portal ma się odnosić zarówno do tańca współczesnego jak i klasycznego. Już są zbierane informacje z zakresu klasyki i coś czuję, że to może być w przyszłości całkiem solidna baza wiedzy, biorąc pod uwagę, kto zbiera. Kwestia tylko jest taka, że informacji jest dużo, a osób opracowujących mało, więc musi to nieco potrwać. Zresztą ktoś, kto uaktualnia bazę o taniec współczesny ma chyba dużo łatwiejsze zadanie, niż osoba, która będzie pisała o klasyce, bo o wielu tancerzach i spektaklach klasycznych/neoklasycznych, jedynym źródłem wiedzy jest zobaczenie spektaklu organoleptyczne i samodzielne obserwacje co do przebiegu kariery klasyków no i materiały z TW.... O współczesnym jest jednak więcej materiałów nie mówiąc już o tym, że współcześni lgną do Instytutu sami i sami podają o sobie informacje, a klasycy jak zawsze 0 współpracy....
Związek z tańcem: krytyk
Wiek: 48 Posty: 4412 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 10:11 pm
z czego to wnioskujesz Chiaranzano? Od 6 miesięcy klepie w komputer i wydzwaniam do zespołów prosząc o informacje o tancerzach naszych baletów zatem w bazie biografii troche już ich jest ale to kropla w morzu. Zdradze ze docelowo ma być biogram każdego tanerza baletowego solisty i I solisty, wybitnych solistów i choreografów z przeszłosci, baza spektakli od 45 r. ale wyobraź sobie ile to pracy skoro balet jako sztuka poza wiekopomnymi opracowaniami pań Turskiej i Pudełek został w naszym kraju totalnie "olany" i czasem nawet teatry nie mają pełnych spisów własnych premier?
Kiedy się odłączy? docelowo była obietnica ze za 3 lata od powołania - rok własnie mija... natomiast jak znam życie to w tym kaju stany "przejściowe" i prowizoryczne są najbarziej trwałe
_________________ Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
Związek z tańcem: krytyk
Wiek: 48 Posty: 4412 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Lis 29, 2011 12:07 pm
kolejny niezmiernie cieawy tekst na portalu, tym razem autorstwa Małgorzaty Komorowskiej o sobosbie opisywania dzieła baletowego :
http://www.taniecpolska.pl/tekst/109
_________________ Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
Związek z tańcem: pokractwo
Posty: 153 Skąd: silesia
Wysłany: Wto Lis 29, 2011 10:27 pm
tekst pani Komorowskiej jest faktycznie bardzo ciekawy! podczas czytania odnosilam wrazenie, ze pewne rzeczy moznaby szerzej opisac,naszczescie na dole jest adnotacja, ze to niepelny tekst wykladu. temat opisany w przystepnej formie, nienatrafilam na slowa ktorych nie znam jednak dla totalnego laika chyba nie do konca tlumaczy i odpowiada na pytanie ' jak oceniac utwor baletowy', no ale zdaje sobie sprawe, ze nie taka rola tego tekstu. niemniej jednak wydaje mi sie, ze gdyby podobne teksty byly drukowane w ogolnodostepnych gazetach a nie jedynie w hermetycznych srodowiskach, to nic by sie potencjalnemu czytelnikowi nie stalo ( no ale to raczej temat na inna dyspute, a i zapewne walkowany nieraz!)
Coraz więcej ciekawych tekstów pojawia się na portalu Taniec.pl
m.in Resentyment jako źródło zafałszowań we wzajemnym postrzeganiu tańca klasycznego i tańca współczesnego w Polsce Karola Urbańskiego w dziale teksty własne
fajnie, że Ktoś podjął się analizy tego swoistego problemu polskiego środowiska tańca.
_________________ Nic nie powinno ukazywać ciała, tylko ono samo
O.Wilde
Związek z tańcem: krytyk
Wiek: 48 Posty: 4412 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Sty 17, 2012 10:08 am
znakomicie, pisałam o tym trochę w moim tekście o przemianach w balecie polskim po 89 roku, ale tekst czeka jeszcze na publikację na portalu lub w wersji papierowej. Ale ten tekst to dogłębna analiza - świetny pomysł i bardzo wartościowy. Moze wielu osobom rozjaśni w głowach
_________________ Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec
Dobry tekst, gratulacje dla autorki. Wiele cennych myśli i mądrych cytatów, z którymi wypada się zgodzić i polecić do stosowania. Tylko komu na polskim "bezrybiu"? - poza samą autorką oczywiście. Wszelkim naszym "rakom" (ale też bywalcom tego form) polecałbym zwłaszcza słowa:
"Recenzent, choć nie pisze dla artystów, powinien pamiętać, że jego opinie będą z dużą dozą prawdopodobieństwa czytane i omawiane przez twórców, wykonawców i tzw. środowisko baletowe. Wszak Arnold Haskell wyznacza mu nawet zaszczytną funkcję „doradcy tancerzy”. Krytyk powinien więc wziąć pod uwagę i fakt, że ma w tym przypadku do czynienia z człowiekiem wyjątkowo wrażliwym na punkcie swoim i swojej sztuki, że artyście takiemu można wyrządzić wielką krzywdę pochopnym i złośliwie sformułowanym osądem. Odpowiedzialny i kompetentny krytyk doskonale powinien sobie zdawać sprawę na ile i w jakim przypadku może sobie pozwolić..."
Ot co!
_________________ Czucie i wiara silniej mówi do mnie niż... cokolwiek, i rzadko zawodzi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach