Zamiast wymieniać po kolei wszystkie balety, może lepiej byłoby dokładniej wyszczególnić te wariacje?
Bo wariacja wariacji nawet w jednym balecie nierówna, wiadomo.
A co z tego, że wymienimy tutaj tytuły wszystkich klasycznych baletów (na co chyba się w tej chwili zanosi )?...
_________________ "Plié is the first thing you learn and the last thing you master" Suzanne Farrell
Związek z tańcem: oby wieczny!
Wiek: 74 Posty: 2627 Skąd: z dwóch końców Polski;D
Wysłany: Sob Cze 24, 2006 4:16 pm
i wlasnie dlatego joannie chodzilo o to, by pisano, jakie konkretne wariacje mozna tanczyc w IV klasie, a nie z jakich baletow. mysle, ze autor tematu z baletami by raczej problemu nie mial.
chyba m.in. chodzi o:
- Coppelia - wariacja Swanlidy z pierwszego aktu [ta, co chce przykuć uwagę Coppelii]
- Śpiąca królewna - wariacja Aurory z Grand Pas de Deux z III aktu
- Dziadek do Orzechów - taniec Wieszczki Cukrowej
- Rajmonda - wogóle kilka wariacji z tegoż baletu nie wydają mi się specjalnie trudne [takie na poziomie 4-5 klasy]
- Don Kichot - chyba chodzi o tą, tak?
wydaje mi się że jeszcze taka z Paquity jest dobra [ta ta, Bajaderko, co ćwiczyłaś ją na konkurs, wiesz dobrze jaka ]
narazie piszę tak z pamięci, jak przejrzę mój zbiór to jeszcze coś dopiszę
edit: i ewentualnie wrzuce je na forum
_________________ Naucz się choreografii, a będziesz tańczyć dzień. Naucz się fundamentów, a będziesz tańczyć do końca życia. - Angel Ceja
Związek z tańcem: Tancerz,choreo,naucz
Wiek: 54 Posty: 538 Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob Cze 24, 2006 9:20 pm
Princess Maron napisał/a:
chyba m.in. chodzi o:
- Coppelia - wariacja Swanlidy z pierwszego aktu [ta, co chce przykuć uwagę Coppelii]
- Śpiąca królewna - wariacja Aurory z Grand Pas de Deux z III aktu
- Dziadek do Orzechów - taniec Wieszczki Cukrowej
- Rajmonda - wogóle kilka wariacji z tegoż baletu nie wydają mi się specjalnie trudne [takie na poziomie 4-5 klasy]
- Don Kichot - chyba chodzi o tą, tak?
wydaje mi się że jeszcze taka z Paquity jest dobra [ta ta, Bajaderko, co ćwiczyłaś ją na konkurs, wiesz dobrze jaka ]
narazie piszę tak z pamięci, jak przejrzę mój zbiór to jeszcze coś dopiszę
edit: i ewentualnie wrzuce je na forum
Tak Tak Princess .... chodzi o wariacje AMORKA z BALETU"DON KICHOT" choć dość szybkie tempo ....
w tej Aurorze zamiast koła na końcu jest często wersja z przekątną...
a co do tytułów podanych przeze mnie - albo jest wiele łatwych wariacji, albo populrna jest tylko jedna, więc nie wymieniałam konkretnych
Propozycje klasycznego repertuaru baletowego dla dziewcząt - klas IV ogólnokształcących szkól baletowych oraz grupy młodszej niepublicznych szkól baletowych
A. Adam
- "Giselle" - wariacje żeńskie: Giselli, z pas de deux z I aktu (wg chór. J.Corralli - J.Perrot)
- "Klasyczne pas de deux" - wariacja żeńska (wg chór. J.Coralli-J.Perrot)
J. Bayer
- "Wieszczka lalek"- wariacje żeńskie (chór. J.Hassreitera)
F. Chopin
- "Chopiniana"- wariacja żeńska Preludium A-dur op.28 nr 7 (wg chór. M.Fokina)
P. Czajkowski
- "Jezioro łabędzie" - wariacje żeńskie z I aktu z pas de trois (wg chór. M.Petipa)
- "Śpiąca Królewna" - wariacje żeńskie : Aurory, wróżki, Floriny, postacie z bajek (wg chór. M.Petipa)
- "Dziadek do orzechów"- wariacje żeńskie do wyboru (wg chór. L.Iwanowa)
Związek z tańcem: tancerz
Posty: 2382 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Cze 27, 2006 10:55 pm
a tak tworząc troszkę offtop, to baletu takiego jak Pawilon Armidy nie ma, z tego co wiem. Tylko to jest częśc baletu "Ożywiony Gobelin"...
Jeśli się mylę, to poprawić proszę.
I przepraszam za offtop.
_________________ You can take the Dancer out of the Dance, but you can't take the Dance out of the Dancer
Związek z tańcem: Uczeń OSB
Wiek: 29 Posty: 1070 Skąd: z piosenki Grabaża ;)
Wysłany: Sob Paź 14, 2006 7:28 pm
Nie wiem czy to odpowiedni temat ale chciałam się spytać czy ktoś mógłby udostępnić tą wariację z Rajmondy. Jakby ktoiś mógł, byłabym wdzięczna...bo bardzo mi na niej zależy...
_________________ "Ale próbować warto" William Wharton
Związek z tańcem: Uczeń OSB
Wiek: 29 Posty: 1070 Skąd: z piosenki Grabaża ;)
Wysłany: Nie Paź 15, 2006 9:18 am
tak, tak! dziękuję bardzo!
i przepraszam, że nie w najlepszym temacie...
[ Dodano: Nie Wrz 14, 2008 4:50 pm ]
Chciałąbym nauczyć się wariacji z córki faraona. Czy ktoś mógłby mi podać linka do wariacji, którą tańczy się na konkursie właśnie z tegp baletu?
_________________ "Ale próbować warto" William Wharton
Związek z tańcem: Tancerka
Wiek: 39 Posty: 12 Skąd: Niderlandy
Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 7:11 pm
Oj. oj, oj...!
Wariację wybiera się DLA UCZNIA, nie dla klasy czwartej, piątej, czy dziewiątej! Wariacja, którą pedagog wybiera dla swojego ucznia musi dobrze go zaprezentować, ale i rozwinąć jego umiejętności - i tu potrzebna jest dobra analiza pedagogiczna, czyli co wypływa skąd i dokąd zmierza. Zresztą, to właśnie wariacje klasyczne rozwijają tancerza najbardziej. Oczywiście, że są wariacje, które - niezależnie od talentu ucznia - będą zbyt trudne dla czwartoklasisty - zauważmy - program programowi nie równy!
Ktoś pisał o tempie: tempo wariacji można zmienić, całościowo lub we fragmentach, są specjalne programy komputerowe.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach