T. klasyczny z Petersburga-kurs!!! |
Autor |
Wiadomość |
Kasia G
ADMINISTRATOR

Związek z tańcem: krytyk
Wiek: 48 Posty: 4412 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob Cze 07, 2008 4:45 pm T. klasyczny z Petersburga-kurs!!!
|
|
|
Zapraszamy wszystkich chętnych do wzięcia udziału w kursie letnim Pedagogiki Baletu !
W programie, w dniach:
30.06. – 05.07. 2008r.
PETERSBURSKA
SZKOŁA TAŃCA KLASYCZNEGO
- lekcje, metodyka nauczania, literatura baletowa, filmy
Pedagog prowadzący:
Ludmiła Sierieżnikowa – profesor Akademii Kultury w Sankt Petersburgu, wykładowca metodyki nauczania tańca klasycznego i literatury baletowej.
Zajęcia odbywać się będą:
w sali nr V Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. R. Turczynowicza w Warszawie, ul. Moliera 2/4
30 czerwca - w godz. 10.00 – 14.00
od 1 do 5 lipca - w godz. 8.30 – 12.30
Cena kursu:
Hospitowanie zajęć – 200 zł.
Uczestniczenie czynne – 300 zł.
-płatne na konto AMFC – 80 1750 0009 0000 0000 0561 2918 - z dopiskiem „kurs, Pedagogika Baletu"
Uwaga! – z opłat zwolnieni są studenci Pedagogiki Baletu i nauczyciele szkół baletowych
Dodatkowe informacje:
st. wykł. Małgorzata Kucharska-Nowak – organizator
taniec@chopin.edu.pl |
_________________ Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec |
|
|
|
|
 |
Nati
Koryfej
Związek z tańcem: czynny! SB+OEB
Wiek: 34 Posty: 805 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Sob Cze 07, 2008 9:15 pm
|
|
|
i jak zwykle wszytsko w Wawie przepraszam, za ten niepotrzebny komentarz, ale jeste zrozpaczona |
_________________ Taniec wymaga człowieka chętnego,
szlachetnego, opanowanego;
człowieka o zrównoważonych siłach.
Dlatego chwalę taniec... |
|
|
|
|
 |
Scarpia
Adept Baletu

Związek z tańcem: Scarpia
Posty: 208
|
Wysłany: Sob Cze 07, 2008 11:40 pm
|
|
|
Czy wiadomo w jakim języku będa prowadzone zajęcia? |
|
|
|
|
 |
Kasia G
ADMINISTRATOR

Związek z tańcem: krytyk
Wiek: 48 Posty: 4412 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie Cze 08, 2008 12:55 pm
|
|
|
zapewne z polska po rosyjsku bo ta pani pedagpg dośc regularnie przyjezdza prowadzić te zajęcia z Pedagogiką baletu czyli ogólnie w jezyku baletowym - terminy francuskie z rosyjskimi koncówkami i z mieszanka rosyjsko - polskich zwrotuów popularnych (uwielbiam to!) dodam ze ja się wybieram hospitowac te zajęcia |
_________________ Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec |
|
|
|
|
 |
mirrorball
Adept Baletu
Związek z tańcem: instruktor
Posty: 225
|
Wysłany: Sro Cze 11, 2008 9:08 pm
|
|
|
Kasiu, czekamy na zdjęcia i komentarz, bardzo żałuję,ale mam wtedy zjazd na kursie, chętnie bym obejrzała te lekcje.
pozdrawiam
m. |
|
|
|
|
 |
Kasia G
ADMINISTRATOR

Związek z tańcem: krytyk
Wiek: 48 Posty: 4412 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sro Cze 11, 2008 11:09 pm
|
|
|
postaram sie wszystkim zainteresowanym zapewnic "obsługę prasową" |
_________________ Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec |
|
|
|
|
 |
Kasia G
ADMINISTRATOR

Związek z tańcem: krytyk
Wiek: 48 Posty: 4412 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto Lip 01, 2008 12:06 am
|
|
|
Fotoreportaż z 1 dnia kursu
Lekcja – elementy nauczania dla klasy 3 szkoły baletowej
metodyka – jak nauczyć dziecko postawy baletowej
Repertuar – nauka Polki pizzicato dla dwóch uczennic
 |
_________________ Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec |
|
|
|
|
 |
.:Agga:.
Solista Baletu

Związek z tańcem: uczeń
Posty: 1164 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto Lip 01, 2008 9:59 am
|
|
|
Kasiu czy moglabys napisac czego dowiedzialas sie odnosnie nauczania dziecka podstawy baletowej? |
_________________ "artystą nie jest się dzięki szkole, ale bez niej można być w ogóle pozbawionym takiej szansy..." |
|
|
|
|
 |
Kasia G
ADMINISTRATOR

Związek z tańcem: krytyk
Wiek: 48 Posty: 4412 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto Lip 01, 2008 4:10 pm
|
|
|
jak znajde momencik to napisze ok? |
_________________ Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec |
|
|
|
|
 |
nathaliye
Pierwszy Solista

Posty: 2264
|
|
|
|
 |
Kasia G
ADMINISTRATOR

Związek z tańcem: krytyk
Wiek: 48 Posty: 4412 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto Lip 01, 2008 11:25 pm
|
|
|
Nie, to owszem coroczny kurs letni dla Pedagogiki baletu ale co roku zajecia są skoncentrowane na innym temacie np. tańce rosyjskie, tańce narodowe polskie, itp. reszta informacji w pierwszym poście tego wątku |
_________________ Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec |
|
|
|
|
 |
Kasia G
ADMINISTRATOR

Związek z tańcem: krytyk
Wiek: 48 Posty: 4412 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sro Lip 02, 2008 6:01 pm
|
|
|
Dzień drugi – wszyscy ćwiczą port de bras
Dzień trzeci – pani Ludmiła wszystko ilustruje pokazem i zwraca uwagę na każdy szczegół wykonania
względem wprowadzenia dziecka w 1 klasie szkoły baletowej do nawyków postawy pani Ludmiła mówiła ze:
nie nalezy od razu wymagać i starać sie uzyskac pełne wykręcenie w 1 pozycji - niech na poczatek będzie mocno otwarta ale STABILNA. Nie ma tez już w zwyczaju dawać dzieciom polecenie aby stajac w wykręconych pozycjach "obciążały mały palec" - bo to powadowało stanie wyłącznie na zewnetrznej krawędzi stopy i brak stabilności. Nie nalezy też dawać zbyt wielu uwag co do postawy na raz, a raczej skoncentrowac isę na głownej niedoskonałości tak aby zniwelowac najwazniejszy problem - wraz z nim często znikają i pomniejsze nim wywołane. Np. zadzieranie głowy, zbytnie podciąganie ramion, wypychanie pupy do tyłu, zaciskanie brzucha, itd Generalnie sylwetka ma być cały czas unoszona przez miesnie ku górze - wykrecenie ma być wywoływane właśnie podciągięciem i jakby zawinięciem mięśni nóg do góry i do wnętrza ud. nalezy tez zwracac uwage na pion całego ciała tak aby głowa była nad srodkiem ciężko9ści, we wszystkich poczatkowych pozach i pozycjach stopy (kostki) były pod ciałem, nad nimi kolana, itd... W ćwiczeniach jelsi ktoś nie ma rewelacyjnych warunków nie nalezy na siłę od razu wyciskac zeń grand plie do ziemi, na wysokich półpalcach ani rond de jambes w pełny okrąg - wystarczy tyle ile dany uczeń na razie moze wykonać do granic swej naturalnej mozliwości ale dokładnie, poprawnie, uruchamiajac odpowiednie mięśnie co pozwoli mu wypracowac większe wykręcenie, rozwartość, a przede wszystkim równowagę i pewnosc postawy |
_________________ Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec |
|
|
|
|
 |
.:Agga:.
Solista Baletu

Związek z tańcem: uczeń
Posty: 1164 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sro Lip 02, 2008 6:48 pm
|
|
|
Drugie zdjecie nie chce mi sie otworzyc. Nie wiem czy tylko mi.
Kasiu, jesli masz wiecej zdjec i troche wolnego czasu czy moglabys je zamiescic? |
_________________ "artystą nie jest się dzięki szkole, ale bez niej można być w ogóle pozbawionym takiej szansy..." |
|
|
|
|
 |
Kasia G
ADMINISTRATOR

Związek z tańcem: krytyk
Wiek: 48 Posty: 4412 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sro Lip 02, 2008 8:29 pm
|
|
|
u mnie się otwiera tylko wolno bo jest duze
Zdjęc mam około 200 juz, a jeszcze zostały 3 dni kursu, na pewno jeszcze cos wkleję |
_________________ Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec |
|
|
|
|
 |
VisVersa
Adept Baletu

Posty: 149
|
Wysłany: Sro Lip 02, 2008 8:45 pm
|
|
|
Kasiu, to ciekawe co zrelacjonowałaś o tej postawie Jak byś się kiedyś odrobinę nudziła (albo prawie) to może mogłabyś napisać co jeszcze pożytecznego mówiła pani Ludmiła ? |
|
|
|
|
 |
Kasia G
ADMINISTRATOR

Związek z tańcem: krytyk
Wiek: 48 Posty: 4412 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sro Lip 02, 2008 10:08 pm
|
|
|
mnóstwo ciekawych rzeczy ale głownie przydaych dla metodyków i pedagogów tańca. mam nadzieję, ze w 3 numerze tańca uda mi się opublikowac wywiad z nią nt. petersburskiej szkoły baletu i nie tylko
Grand plie
studium baletek....
plastyczna góra korpusu
preparacja do piruetu
 |
_________________ Niech pamięta elita, że każda śmietanka na deser jest bita.
Lec |
|
|
|
|
 |
milton
Corps de Ballet

Związek z tańcem: uczeń-ekstern w osb
Wiek: 37 Posty: 408 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon Lip 07, 2008 3:20 pm
|
|
|
No i po kursie..... który byl absolutnie rewelacyjny.
Uczestniczyłem jako hospitatnt (jest taka forma??) i dowiedziałem się mnóstwa wartościowych informacji. Teraz dopiero mam jak ogólne pojecię co i jak należy wykonywać (po: lekcjach z pewnymi pedagogami w szkole, wyjeśdzie do petersburga, podręczniku waganowej prawie na pamięć znanym i właśnie ostatnim kursie),
Wiedza jaka była przekazana jest ogromna. Pani Ludmiła mówiła po rosyjsku ale prawie wszystko dało się zrozumieć. No i była to czysta prawidłowa klasyka.....bez żadnych dziwnych mieszanek szkół. A wiadomo że Petersburg ma ją w najdoskonalszej formie.
Była metodyka tańca klasycznego, lekcja t. klasycznego i repertuar (polka pizzicato, Wariacje: wieszczki lalek, gamzatti i jedna z paquity). No i ogladanie lekcji klasy 4 i 6 z Waganowej. To ostatnie po prostu poraziło wszystkich poziomem.
Z takich ciekawszych elemtów można wymienić szczegółowo pokazane włoskie adagio, cała kombinacja quatre pirouette (te 2 elementy są bardzo rzadko na lekcjach..a szkoda), wszystkich formy fouette czy dokładnie rozłożnoe renverse.
Swoją drogą byłem tam jedyną osobą uczącą się w szkole baletowej ponieważ wszyscy byli albo studentami pedagogiki baletu albo pedagogami (sporo spoza warszawy). Ale atmosfera było bardzo dobra i szkoda tylko że te kursy są tak rzadko.... |
_________________ Bycie TANCERZEM nie jest kwestią posiadanych w danej chwili umiejętności, lecz STANEM UMYSŁU i gotowości poświęcenia życia dla tańca..... |
Ostatnio zmieniony przez Kasia G Pon Lip 07, 2008 3:34 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
 |
aankaa_baletnica=)
Solista Baletu

Związek z tańcem: uczennica
Wiek: 32 Posty: 1516 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto Lip 08, 2008 12:21 pm
|
|
|
milton napisał/a: | Z takich ciekawszych elemtów można wymienić szczegółowo pokazane włoskie adagio, cała kombinacja quatre pirouette (te 2 elementy są bardzo rzadko na lekcjach..a szkoda) |
Na czym polegają te dwa ćwiczenia? Pierwszy raz o nich słyszę... |
|
|
|
|
 |
Cheryl
Solista Baletu

Posty: 1890
|
Wysłany: Sro Lip 09, 2008 3:58 pm
|
|
|
Quatre pirouette...
znam to ćwiczenie ;]
Stety i niestety... bardzo męcząca kombinacja pirouette w dużych pozach (arabesque, attitude, second i en dednas) w połączeniu z 6 port de bras. |
_________________ Klawisze pianina są czarne i białe, ale grają niczym milion kolorów w Twojej podświadomości. |
|
|
|
|
 |
milton
Corps de Ballet

Związek z tańcem: uczeń-ekstern w osb
Wiek: 37 Posty: 408 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob Lip 12, 2008 3:43 pm
|
|
|
Quatre pirouett.
Kombinacja grand pirouette z 6 port de bras. Wykonuje się tylko en dedan. Zaczyna się zawsze od 6 port de bras i kolejno robi się pirouette w arabesque, a la second, efface (noga prosta z przodu) i na koniec tire bouchon z rękoma w 3 pozycji. Wychodzą 4 pirouetty i stąd nazwa.
A włoskie adagio...... to jest określona choreografia adagia. Stare, przekazywane tradycją, zresztą bardzo ładne. Są tam dość charaterystyczne pozy jak plie penche attitude z korpusem jak w 4 arabesque i rękoma zaokrąglonymi.
Jest to wszystko zbyt skomplikowane w zapisie słowami. Trzeba by zobaczyć. |
_________________ Bycie TANCERZEM nie jest kwestią posiadanych w danej chwili umiejętności, lecz STANEM UMYSŁU i gotowości poświęcenia życia dla tańca..... |
|
|
|
|
 |
|