Forumowe korepetycje baletowe |
Autor |
Wiadomość |
issa
Nowicjusz
Posty: 1
|
Wysłany: Nie Sty 03, 2010 7:07 pm skoki
|
|
|
Czajori napisał/a: |
jak prawidłowo wykonac ferme? Czy w czasie skoku należy kierować się bardziej w bok czy do góry? I jak właściwie ma pracować podniesiona noga? |
wszystkie skoki zaczynaja sie od wyjscia do gory, pokazania pozy,ewentualnej zmiany pozy lub kierunku i koncza sie zejsciem w pliè.w sissone fermè obie nogi wykonuja jetè w powietrzu, a poniewaz skok konczy sie z niewielkim wyprzedzeniem na jednej nodze, nastepuje niewielkie przemieszczenie ciala w przestrzeni w kierunku tej wlasnie nogi.sissone fermè jest srednim skoczkiem i dlatego raczej wykonuje sie go bez zamierzonego przesuniecia w przestrzeni,natomiast sissone fondu bedac wiekszym skokiem wymaga silniejszego wybicia,wiekszego otwarcia nog,pozwala wiec na duze przemieszczenie. |
Ostatnio zmieniony przez inaenka Wto Lis 30, 2010 8:45 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
 |
Bambyno
Adept Baletu

Związek z tańcem: uczennica
Wiek: 32 Posty: 151 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią Maj 21, 2010 1:25 pm rond de jambe
|
|
|
Jakie jest metrum i preparation Rond de jambe parr terre (w najwyższej klasie) ? |
_________________ "Dopiero taniec nadał jej ruchom cel i kierunek." |
Ostatnio zmieniony przez inaenka Wto Lis 30, 2010 8:46 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
 |
Sagittaire
Pierwszy Solista
Wiek: 42 Posty: 2809
|
Wysłany: Czw Cze 03, 2010 5:03 pm skoki - grand jete
|
|
|
to zadam pytanie z gatunku nie za madrych: czy w prawidlowym grand jete nogi musza utworzyc linie prostą? a czy jak sa podniesione ciut wyzej niz do prostej to jest jakas inna na to nazawa? a co gdy nie dociagaja do prostej, czyli sa nizej? |
Ostatnio zmieniony przez inaenka Wto Lis 30, 2010 8:47 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
 |
sisha945
Koryfej

Wiek: 30 Posty: 859 Skąd: Lbn
|
Wysłany: Pią Cze 04, 2010 1:07 pm
|
|
|
sprecyzuje moje pytanie:
co zrobic zeby szybciej podniesc "tylną" noge? bo mam wrazenie ze w tym lezy moj problem- podnosze na odpowiednia wysokosc noge z tyłu, dopiero kiedy ta z przodu juz zaczyna opadac. jak to poprawic? Są na to jakies cwiczennia? A moze to kwestia rozciągania?
Sagittaire
nie jestem pewna, ale wydaje mi sie ze nadal jest to grand jete. |
_________________ It is our choices… that show what we truly are, far more than our abilities. |
|
|
|
|
 |
Bambyno
Adept Baletu

Związek z tańcem: uczennica
Wiek: 32 Posty: 151 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw Cze 10, 2010 9:26 am
|
|
|
Pomoże mi ktoś z tym metrum i preparation Rond de jambe parr terre (w najwyższej klasie) ? |
_________________ "Dopiero taniec nadał jej ruchom cel i kierunek." |
|
|
|
|
 |
Alleoya
Corps de Ballet

Związek z tańcem: amator
Wiek: 31 Posty: 340 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pią Cze 18, 2010 11:37 am
|
|
|
elizabet napisał/a: | moim najwiekszym w problemem w arabesque jest samo "staniecie w tej pozycji". jak juz stane to stoje i jest w miare ok. najorsze jest samo podnoszenie nogi (jesli wiecie o co mi codzi) |
To chyba masz słabe mięśnie pleców. Tak mi się wydaje, nie jestem specjalistą, ale mam to samo. Polecam ćwiczenia na podłodze na brzuchu, podnoszenie korpusu. Dobrze by było jakby ktoś trzymał Ci nogi przy ziemi. I III port de bras. |
_________________ Never give up, it's such a wonderful life
/Hurts-Wonderful life/
dawniej - rooni |
Ostatnio zmieniony przez inaenka Pią Gru 03, 2010 7:34 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
 |
.dulce.
Adept Baletu

Związek z tańcem: uczeń
Wiek: 31 Posty: 101 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob Cze 19, 2010 6:33 pm obroty/piruety - równowaga
|
|
|
potrzebuje pomocy tancze jazz od 3 lat i nadal nie potrafie zakrecic jednego ładnego piruetu . trace rownowage i przewracam sie . co robic ? |
Ostatnio zmieniony przez inaenka Pią Gru 03, 2010 7:34 pm, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
 |
Georgia~
Corps de Ballet

Związek z tańcem: wciąż się kształcę
Wiek: 29 Posty: 494 Skąd: obecnie Trójmiasto
|
Wysłany: Pon Lip 05, 2010 8:57 pm
|
|
|
.dulce. ja też miałam taki problem ale gdzieś tu na forum przeczytałam że trzeba "wyciągac szyję jakby się chciało przedłużyc kręgosłup" i to mi pomogło !! Od tego czasu wiruję nawet w toalecie jak myję zęby |
|
|
|
|
 |
Columbina
Solista Baletu

Związek z tańcem: nauczyciel baletu
Wiek: 37 Posty: 1102 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sro Lip 07, 2010 6:12 pm rond de jambe
|
|
|
Bambyno napisał/a: | Jakie jest metrum i preparation Rond de jambe parr terre (w najwyższej klasie) ? |
Rond de jambe par terre jest na 3/4 (przynajmniej w szkole do której chodziłam - a chyba chodziłam do tej samej co Ty - w najwyższej klasie tak robiliśmy, tylko tempo się zmieniało). |
_________________ Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej do opakowania, bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany zagraża twojemu życiu lub zdrowiu... |
Ostatnio zmieniony przez inaenka Wto Lis 30, 2010 8:49 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
 |
Bambyno
Adept Baletu

Związek z tańcem: uczennica
Wiek: 32 Posty: 151 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sro Lip 07, 2010 7:07 pm
|
|
|
Columbina nie sądziłam, że ktoś odpowie... Dzięki, ale już wiem |
_________________ "Dopiero taniec nadał jej ruchom cel i kierunek." |
|
|
|
|
 |
RiRi
Nowicjusz
Związek z tańcem: uczeń, tancerka.
Posty: 28
|
Wysłany: Sob Lip 10, 2010 1:16 pm
|
|
|
Dowiedziałam się ostatnio od nauczycielki baletu, żebym nauczyła się kontrolować korpus. Nie do końca zrozumiałam tego przekazu, myślałam nad tym dłuższą chwilę. Pomyślałam, aby może ten korpus wzmocnić poprzez ćwiczenia siłowe. Czy to jest dobry pomysł?
Chciałabym wzmocnić pracę stóp, wiem, że dobrym ćwiczeniem jest releve jak i plie.
A są inne ćwiczenie mogące wzmocnić stopy?
Moje ręce również potrzebują wzmocnienia, ćwiczenia z hantlami byłyby dobre? Z drugiej strony jakbym używała hantli to by moje ręce wyglądały trochu jak napakowane a to w balecie chyba brzydki widok. |
_________________ "Rytm jest muzyki tętnem. Równa się biciu serca, świadczy o jego istnieniu, dowodzi jego żywotności."
Ignacy Padarewski |
|
|
|
|
 |
Ayaka
Corps de Ballet

Posty: 368 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob Lip 10, 2010 3:37 pm kontrola korpusu
|
|
|
RiRi napisał/a: |
Moje ręce również potrzebują wzmocnienia, ćwiczenia z hantlami byłyby dobre? Z drugiej strony jakbym używała hantli to by moje ręce wyglądały trochu jak napakowane a to w balecie chyba brzydki widok. |
Kochana żeby zrobiły Ci się napakowane ramiona to tymi hantlami musiałabyś się ostro namachać
Kobietom trudniej jest się "napakować" więc rozważanie tej kwestii nie ma sensu.
Natomiast samo ćwiczenie z ciężarkami (1-2 kg) jest bardzo dobrym pomysłem ponieważ ładnie rzeźbi ramiona i je wzmacnia. Sama od czasu do czasu ćwiczę z hantelkami i widzę poprawę zwłaszcza przy trzymaniu rąk w 2pozycji
Natomiast co do kontroli korpusu to może chodzi tu o pracę korpusem czyli trzymanie go cały czas wyprężonego/wyprostowanego i nie osiadanie korpusem na biodrach?
W tym wypadku wzmocnienie gorsetu mięśniowego poprzez ćwiczenia siłowe jest całkiem dobrym pomysłem moim zdaniem. |
Ostatnio zmieniony przez inaenka Pią Gru 03, 2010 7:35 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
 |
sisha945
Koryfej

Wiek: 30 Posty: 859 Skąd: Lbn
|
Wysłany: Nie Sie 29, 2010 10:26 pm
|
|
|
nie wiem czy to dobre miejsce na takie pytanie, ale mam nadzieje ze tak. mianowicie: czy to jest nadal arabeska?
http://www.fotosik.pl/pok...a1864a01be.html |
_________________ It is our choices… that show what we truly are, far more than our abilities. |
|
|
|
|
 |
Nataszaa
Corps de Ballet

Związek z tańcem: tancerka
Wiek: 29 Posty: 527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie Sie 29, 2010 10:31 pm
|
|
|
Wydaje mi się, że tak.
Arabesque – arabeska, poza w tańcu (inspirowana motywami orientalnymi). Ciało postawione na jednej nodze, druga wyprostowana, uniesiona z tyłu. Dla uzyskania poprawności należy zachować równowagę. W pozie tej wykonuje się również tendu, obroty i skoki. Wyróżnia się cztery pozycje arabesque, uzależnione od położenia rąk.
Noga jest uniesiona z tyłu, więc moim zdaniem to nadal arabeska. |
_________________ "Zapytasz: po co to wszystko? Odpowiedź jest prosta: ponieważ postanowiłaś zostać tancerką." |
|
|
|
|
 |
Cheryl
Solista Baletu

Posty: 1890
|
Wysłany: Nie Sie 29, 2010 10:35 pm
|
|
|
Tak, to arabeska. |
_________________ Klawisze pianina są czarne i białe, ale grają niczym milion kolorów w Twojej podświadomości. |
|
|
|
|
 |
Agne$
Corps de Ballet

Związek z tańcem: uczennica sb ;)
Wiek: 27 Posty: 364 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią Lis 12, 2010 9:32 pm
|
|
|
Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak się robi pozy: croise, efface, ecarte i arabesque na każdą nogę, dużą, małą, z ustawieniem rąk i głowy? Przeszukałam forum i nie załuważyłam aby ktoś napisał jak się wykonuje te pozy, jeżeli jednak ktoś wcześniej napisał, to bardzo proszę o wskazanie gdzie. Mam wielką nadzieję że ktoś odpisze szybko, gdyż muszę się ich nauczyć na środę ; ) Z góry dziękuje za odp. |
_________________ Nie wystarczy chcieć.
Trzeba walczyć żeby, to mieć. |
Ostatnio zmieniony przez inaenka Pią Gru 03, 2010 7:37 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
 |
Bambyno
Adept Baletu

Związek z tańcem: uczennica
Wiek: 32 Posty: 151 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob Lis 13, 2010 10:29 am
|
|
|
Croise - oznacza skrzyżowanie nóg, to jest zasadnicza cecha. Pozy croisees mogą być w przód i w tył.
Croisee w przód: Stanąć na lewej nodze, prawa otwarta w przód z wyciągniętymi palcami, tułw zwrócony w kierunku punktu 9, głowa w prawo - otrzymuje się skrzyżowanie nóg. Lewa ręka w górze w 3 pozycji, a prawa wyciągnięta w bok do 2 pozycji - jest to zasadnicza poza croisee w przód, lecz ręce i głowę można układać jak się chce.
Efface - w tej pozie, w przeciwieństwie do croisee, noga otwarta i cała figura rozwarta.
Efface w przód: Stanąć na lewej nodze, prawa w przód i z wyciągniętymi palcami, tułw w kierunku 2, głowa w lewo, lewa ręka do 3 pozycji, prawa otwarta do 2, tułw odchylony w tył. Jest to poza zasadnicza. Można również skłonić tułw w przód i patrzyć pod lewą rękę. Możliwe są inne kombinacje, np. dłonie mogą być otwarte na zewnątrz itd.
Ecarte - w gruncie rzeczy poza ecartee jest równoznaczna z developpe w 2 pozycji, lecz w bardzo otwartej formie.
Ecarte w przód: Kierunek nogi do punktu 8, poza - dumna, wyniosła. Ręka uniesiona ta sama co i noga. Głowa zwrócona w tym samym kierunku. |
_________________ "Dopiero taniec nadał jej ruchom cel i kierunek." |
|
|
|
|
 |
Agne$
Corps de Ballet

Związek z tańcem: uczennica sb ;)
Wiek: 27 Posty: 364 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob Lis 13, 2010 2:12 pm
|
|
|
A jak się robi developpe w drugiej pozycji? W ecarte mam największy problem, gdyż tu nie wiem jak ułożyć ręce względem nóg. Jak patrzyłam na inne dziewczyny to robiły tak, że jedna ręka w 1 poz. a druga w 2 poz. tylko jak teraz ułożyć nogi? Czy jak się wysunie prawą do boku to prawa ręka jest w poz. 2? I na której nodze w ecarte stoi się do przodu?
Czym się różni w croise i efface pozycja mała i duża?
Dziękuje ci Bambyno za odpowiedź |
_________________ Nie wystarczy chcieć.
Trzeba walczyć żeby, to mieć. |
Ostatnio zmieniony przez inaenka Pią Gru 03, 2010 7:37 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
 |
Gość
Solista Baletu

Związek z tańcem: tancerka
Posty: 1107
|
Wysłany: Sob Lis 13, 2010 5:10 pm
|
|
|
generalnie:
duża a mała - różnica w rękach: w małej ręce są I, II w dużych III, II
wysokość nogi może być różna
croise - zasada: ręce otwarte, nogi zamknięte
efface - nogi otwarte, ręce zamknięte
WAGANOWA (powinien być album z 4 obrazkami - niestety nie udało mi się ułożyć ich we właściwej kolejności - mam nadzieję, że będzie działał) |
|
|
|
|
 |
Agne$
Corps de Ballet

Związek z tańcem: uczennica sb ;)
Wiek: 27 Posty: 364 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob Lis 13, 2010 5:31 pm ustawienie/pozycje rąk
|
|
|
A jak mają być ustawione ręce gdy są otwarte lub zakmknięte? |
_________________ Nie wystarczy chcieć.
Trzeba walczyć żeby, to mieć. |
Ostatnio zmieniony przez inaenka Pią Gru 03, 2010 7:38 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
 |
Gość
Solista Baletu

Związek z tańcem: tancerka
Posty: 1107
|
Wysłany: Sob Lis 13, 2010 7:14 pm
|
|
|
mam nadzieję, że to coś rozjaśni: "otwarte" - ręka od strony widza jest w II, druga w I/III; "zamknięte" - ręka od widza w I/III, druga w II
galeria - chyba w miarę poprawnie pokazane są podstawowe pozy |
|
|
|
|
 |
Agne$
Corps de Ballet

Związek z tańcem: uczennica sb ;)
Wiek: 27 Posty: 364 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie Lis 14, 2010 7:48 pm
|
|
|
Już chyba wszystko rozumiem Mam przynajmniej taką nadzieję...
Bardzo ci dziękuje Gościu ; ) I jeszcze jedno pytanko jak ręce mają być w małej pozie ecarte(do przodu i do tyłu)? |
_________________ Nie wystarczy chcieć.
Trzeba walczyć żeby, to mieć. |
|
|
|
|
 |
Gość
Solista Baletu

Związek z tańcem: tancerka
Posty: 1107
|
Wysłany: Nie Lis 14, 2010 9:30 pm
|
|
|
na logikę to takie jak w dużej, tylko ta ręka, która w dużej jest w III, w malej jest w I...chociaż sama nie mam pewności - tak nie do końca mi się taka poza "podoba", coś mi w niej nie pasuje (ale mam już sporą przerwę w klasyce, więc pewne rzeczy mogły zniknąć z mej pamięci )... |
|
|
|
|
 |
Agne$
Corps de Ballet

Związek z tańcem: uczennica sb ;)
Wiek: 27 Posty: 364 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon Lis 15, 2010 12:47 pm
|
|
|
Dokładnie nie napisałam o co mi chodziło więc teraz napiszę tak jak być powinno ; ) Chodziło mi o ułożenie rąk do przodu i do tyłu np. w ecarte do przodu ręce są otwarte |
_________________ Nie wystarczy chcieć.
Trzeba walczyć żeby, to mieć. |
|
|
|
|
 |
Gość
Solista Baletu

Związek z tańcem: tancerka
Posty: 1107
|
Wysłany: Pon Lis 15, 2010 9:25 pm
|
|
|
w ecartee w II pozycji jest ta ręka, która noga jest oporna (i do przodu i do tyłu)...czyli do przodu "zamknięte", w tył "otwarte" |
|
|
|
|
 |
|