Żaba (jak prawidłowo się rozciągnąć aby zrobic żabę?) |
Autor |
Wiadomość |
nathaliye
Pierwszy Solista
Posty: 2264
|
Wysłany: Sob Kwi 19, 2008 8:11 am
|
|
|
a zabka na stojace to poprastu oparcie nog w zabce do scienie? tak zeby dotknac cala dlugoscia ud do sciany? i to sie powinno wykonywac normalnie czy w releve? |
_________________ http://www.funpic.hu/swf/monitor_cleaner.swf
sukces? 100% talentu, 100% pracy |
|
|
|
|
|
.:Agga:.
Solista Baletu
Związek z tańcem: uczeń
Posty: 1164 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob Kwi 19, 2008 9:47 am
|
|
|
Nie slyszalam jeszcze o robieniu zabki na stojaco .
W tym cwiczeniu miednica musi byc odpowiednio ustawiona wiec robi sie ja lezac na podlodze. Albo na plecach albo na brzuchu. |
_________________ "artystą nie jest się dzięki szkole, ale bez niej można być w ogóle pozbawionym takiej szansy..." |
|
|
|
|
|
gonia
Solista Baletu
Związek z tańcem: miłośnik
Posty: 1705
|
Wysłany: Sob Kwi 19, 2008 5:08 pm
|
|
|
żabka na stojąco to chyba grand plie? hmm, ciekawe ^^ chociaż ja tak robiłam czasami- robiłam grand plie (w moim wykonaniu to było coś a la grand plie) , opierałam ręce o podłogę przed stopami i dociskałam sobie nogi do boku- w miarę dobry sposób, ale i tak wygodniej na brzuchu |
_________________ Na forum wróciłam po 2 latach, widać nie da się żyć bez tańca, chociaż już zapewne do niego nie wrócę. Trochę jakby nowe życie.
Nie wiem, czy wróciłam na stałe, może za chwilę znów zniknę. Ale co jakiś czas zaglądnę. |
|
|
|
|
|
nathaliye
Pierwszy Solista
Posty: 2264
|
Wysłany: Sob Kwi 19, 2008 6:54 pm
|
|
|
no to juz rozumiem ale w takim razie na brzuchu podloga spelnia to zadania dociskania rekami |
_________________ http://www.funpic.hu/swf/monitor_cleaner.swf
sukces? 100% talentu, 100% pracy |
|
|
|
|
|
.:Agga:.
Solista Baletu
Związek z tańcem: uczeń
Posty: 1164 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie Kwi 20, 2008 11:00 am
|
|
|
W robieniu "zabki na stojaco" trzeba uwazac na bardzo wiele rzeczy. Prosty korpus, najwazniejsze zeby nie pochylac sie do przodu, prawidlowo ulozona miednica, kolana nad stopami itp. W zabce lezacej - na brzuchu tylko sie kladziemy i pracujemy nad docisnieciem miednicy do podlogi i mozemy spokojnie lezec |
_________________ "artystą nie jest się dzięki szkole, ale bez niej można być w ogóle pozbawionym takiej szansy..." |
|
|
|
|
|
Bajaderka
Pierwszy Solista
Związek z tańcem: tancerz
Posty: 2382 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie Kwi 20, 2008 11:13 am
|
|
|
Cytat: | Nie powinno byc przerwy ale malo osob potrafi to zrobic bez przerwy miedzy nogami. |
Jak to nie powinno być? Powinna, jak najbardziej....
Nie robiąc przerwy idziemy na łatwiznę, najmniej rozciągamy wszystkie mięśnie. Robiąc przerwe taką jakbyśmy robili grand plie otwieramy dodatkowo ładnie biodra, poza tym widzimy jakie to nasze grand plie jest i możemy go korygować |
_________________ You can take the Dancer out of the Dance, but you can't take the Dance out of the Dancer |
|
|
|
|
|
aankaa_baletnica=)
Solista Baletu
Związek z tańcem: uczennica
Wiek: 31 Posty: 1516 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie Kwi 20, 2008 3:11 pm
|
|
|
Można też przecież robić małą żabę czyli taką że nogi są całkiem oddalone... Tak jak mamy na stojąco w plie... |
|
|
|
|
|
.:Agga:.
Solista Baletu
Związek z tańcem: uczeń
Posty: 1164 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie Kwi 20, 2008 6:17 pm
|
|
|
Owszem mozna, ale prawidolowa zabka powinna wygladac tak ze syopy sa raraz przy posladkach. Pupa nie odstaje i wszystko jest dobrze ustawione. Wtedy dopiero widac ze dana osoba ma idealna rozwartosc. Taki powinien byc cel tego cwiczenia. |
_________________ "artystą nie jest się dzięki szkole, ale bez niej można być w ogóle pozbawionym takiej szansy..." |
|
|
|
|
|
Bajaderka
Pierwszy Solista
Związek z tańcem: tancerz
Posty: 2382 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie Kwi 20, 2008 8:49 pm
|
|
|
Cytat: | Wtedy dopiero widac ze dana osoba ma idealna rozwartosc. Taki powinien byc cel tego cwiczenia. |
Idealna rozwartość jest wtedy, kiedy kolana, plecy i pupa leżą na ziemi przy żabce w każdej rozwartości (grand plie, demi plie, pomiędzy tym i od razu przy pośladkach).
Ale żabka ze stopami od razu przy pośladkach nie daje nic, właśnie pokazuje najmniejsza rozwartość.
Największa jest wtedy, gdy wszystko leży na ziemi gdy zrobimy malutką żabke, coś jak plie |
_________________ You can take the Dancer out of the Dance, but you can't take the Dance out of the Dancer |
|
|
|
|
|
nathaliye
Pierwszy Solista
Posty: 2264
|
Wysłany: Pon Kwi 21, 2008 7:19 am
|
|
|
ale chyba latwiej polozyc stopy tuz za pupa wiec cos w tym jest ze im dalej stopy tym bardziej pokazuje idealna rozwartosc |
_________________ http://www.funpic.hu/swf/monitor_cleaner.swf
sukces? 100% talentu, 100% pracy |
|
|
|
|
|
Bajaderka
Pierwszy Solista
Związek z tańcem: tancerz
Posty: 2382 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon Kwi 21, 2008 10:51 am
|
|
|
no właśnie.
Bo nie jest tak naprawdę sztuką zrobić czyste, ładne grand plie ale sztuką jest zrobić tak rozwarte PLIE! |
_________________ You can take the Dancer out of the Dance, but you can't take the Dance out of the Dancer |
|
|
|
|
|
kleo
Adept Baletu
Związek z tańcem: Uczennica
Wiek: 30 Posty: 94
|
Wysłany: Wto Kwi 22, 2008 9:42 am
|
|
|
ja robie całe te żabki na ziemi a plie mam beznadziejne tzn może nie wypinam tylka do tyłu ale nie jest ono bardzo rozwarte i idealne a szkoda:) |
_________________ "miej serce , patrzaj w serce" |
|
|
|
|
|
.:Agga:.
Solista Baletu
Związek z tańcem: uczeń
Posty: 1164 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto Kwi 22, 2008 11:11 am
|
|
|
nathaliye_r napisał/a: | ale chyba latwiej polozyc stopy tuz za pupa wiec cos w tym jest ze im dalej stopy tym bardziej pokazuje idealna rozwartosc |
Wszystko zalezy od tego jaka masz rozwartosc.
Dobrym cwiczeniem na rozwarte plie jest zabka ale na uniesionych nogach tzn robiac zabke opieramy sie na kolanach (na bokach kolan zeby nie uszkodzic rzepki!) i rozciagamy miesnie biodrowo-ledzwiowe. |
_________________ "artystą nie jest się dzięki szkole, ale bez niej można być w ogóle pozbawionym takiej szansy..." |
|
|
|
|
|
nathaliye
Pierwszy Solista
Posty: 2264
|
|
|
|
|
.:Agga:.
Solista Baletu
Związek z tańcem: uczeń
Posty: 1164 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto Kwi 22, 2008 8:05 pm
|
|
|
Ukladasz sie tak jakbys normalnie robila zabke ale zamiast calkowicie lezec na podlodze unosisz sie np na rekach i ukladasz sie tak zeby lezec na kolanach i lydkach (bokach lydek). Miednice masz uniesiona a korpus dla lepszego efektu kladziesz na ziemi. |
_________________ "artystą nie jest się dzięki szkole, ale bez niej można być w ogóle pozbawionym takiej szansy..." |
|
|
|
|
|
nathaliye
Pierwszy Solista
Posty: 2264
|
|
|
|
|
.:Agga:.
Solista Baletu
Związek z tańcem: uczeń
Posty: 1164 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw Kwi 24, 2008 10:29 am
|
|
|
Tak. Juz chyba wczesniej to napisalam. Jak nie to przepraszam. |
_________________ "artystą nie jest się dzięki szkole, ale bez niej można być w ogóle pozbawionym takiej szansy..." |
|
|
|
|
|
Joanna
ADMINISTRATOR
Związek z tańcem: tancerka?
Posty: 2981
|
Wysłany: Czw Kwi 24, 2008 4:41 pm
|
|
|
Ja nadal nie rozumiem tej pozycji... Przeciez jak sie poloze w zabce na brzuchu, to sie dotyka juz miednica podlogi, to ze mam ja specjalnie unosic, czy jak?... |
_________________ "Plié is the first thing you learn and the last thing you master" Suzanne Farrell |
|
|
|
|
|
nathaliye
Pierwszy Solista
Posty: 2264
|
Wysłany: Czw Kwi 24, 2008 4:48 pm
|
|
|
to ja to wtedy rozumiem jak robienie zabki na brzuchu, i podparcie sie na rekach jak np przy foczce, i wtedy miednica sie bardziej dociska do podlogi |
_________________ http://www.funpic.hu/swf/monitor_cleaner.swf
sukces? 100% talentu, 100% pracy |
|
|
|
|
|
Joanna
ADMINISTRATOR
Związek z tańcem: tancerka?
Posty: 2981
|
Wysłany: Czw Kwi 24, 2008 4:53 pm
|
|
|
Ale to nogi, tzn uda i miednica maja byc uniesione, a nie korpus - tak wynika z opisu.
A taka zabka o jakiej mowisz, z takim uniesieniem sie jak do foczki nie jest az tak rewelacyjna, bo wcale sie az tak nie poglebia - to takie troche oszukiwanie, bo korpus jest wtedy w gorze, i zmienia sie nachylenie miednicy, przez co podlogi mozna dotknac bez problemu, a skuteczniej cwiczy jak sie ustawi miednice porownywalnie z pozycja stojaca (czyli np. bez nadmiernej lordozy ledzwiowej, tylko prosto), to wtedy przyniesie jakis wymierny efekt. |
_________________ "Plié is the first thing you learn and the last thing you master" Suzanne Farrell |
|
|
|
|
|
Nati
Koryfej
Związek z tańcem: czynny! SB+OEB
Wiek: 33 Posty: 805 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Sro Kwi 30, 2008 8:06 am
|
|
|
aby się rozciągnąć do żabki proponuje przyjść na zajęcia do IRY na każdej lekcji było rozciąganie. Np. siedzisz w żabce i energicznie machasz głową do podłogi np 3 razy a potem brzuchem ciągniesz (plecy wtedy proste) i powtarzasz parenaście razy potem po 2 x a potem tylko 1. |
_________________ Taniec wymaga człowieka chętnego,
szlachetnego, opanowanego;
człowieka o zrównoważonych siłach.
Dlatego chwalę taniec... |
|
|
|
|
|
chmieleslava666
Corps de Ballet
Związek z tańcem: Zakochana ^^
Wiek: 29 Posty: 303 Skąd: Łodź
|
Wysłany: Sob Maj 10, 2008 6:37 pm
|
|
|
ja mam tak samo na każdym rozciąganiu
ale mam pytanie: czy jeśli tak na ,,sucho'' bez rozciągania nie umiem usiąść w pełnej żabie, a po rozciąganiu tak, to czy umiem robić żabę? i czy jeśli sama nie mogę dotknąć kolanami do ziemi, ale jeśli ktoś mnie dociśnie, a ja nie poczuje bólu to umiem? |
_________________ o! |
|
|
|
|
|
Joanna
ADMINISTRATOR
Związek z tańcem: tancerka?
Posty: 2981
|
Wysłany: Sob Maj 10, 2008 6:53 pm
|
|
|
Ja czasami tez np. nie dotkne stopami ziemi, jak mam polozona miednice i kolana, tylko musze musze wtedy docisnac, to zalezy od dnia, zeby wszystko rowno lezalo, a rozwarcie mam podobno niezle.
Generalnie to, co robisz bez rozgrzewki niespecjalnie sie liczy - przeciez nie o to chodzi, zeby cos umiec 'na sucho', skoro tanczy sie i tak zawsze rozgrzanym. |
_________________ "Plié is the first thing you learn and the last thing you master" Suzanne Farrell |
|
|
|
|
|
abeille
Adept Baletu
Związek z tańcem: miłośnik
Wiek: 34 Posty: 255
|
Wysłany: Nie Maj 11, 2008 1:11 pm
|
|
|
nie mam zielonego pojecia jak powinna wygladac taka zaba, mozecie wkleic dla mnie jakies zdjecie? |
_________________ Zimą kocham cię jak wesoły ogień.
Blisko przy twoim sercu. Koło niego.
A za oknami śnieg. Wrony na śniegu.
Gałczyński |
|
|
|
|
|
Maron
Pierwszy Solista
Wiek: 33 Posty: 2668
|
Wysłany: Nie Maj 11, 2008 1:14 pm
|
|
|
przejrzyj ten temat czy nie ma zdjęć... |
_________________ Naucz się choreografii, a będziesz tańczyć dzień. Naucz się fundamentów, a będziesz tańczyć do końca życia. - Angel Ceja |
|
|
|
|
|
|